כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בירוקרטיה אכזרית

שר לשעבר: האיחוד האירופי ניסה לחסום ייבוא מוצרים כשרים

שר לשעבר מצפון אירלנד טען שהאיחוד האירופי ניסה לחסום כניסת אוכל כשר במדינה לתושבים היהודים. בשנה שעברה נחשף כי בצפון אירלנד היה מחסור חמור של בשר כשר עקב בירוקרטיה של אחרי הברקזיט

שר לשעבר: האיחוד האירופי ניסה לחסום ייבוא מוצרים כשרים
השר (מימין) בראיון צילום: צילום מסך

שר לשעבר מצפון אירלנד טען שהאיחוד האירופי ניסה לחסום כניסת אוכל כשר לתוך המדינה. בראיון לרשת 'סקיי ניוז' ברנדון לואיס, חבר הפרלמנט אמר ביום שני: "מהמקום שלי ראיתי משהו נגד הקהילה היהודית וזה בא מהאיחוד האירופי שניסה לחסום את הקהילה היהודית של צפון אירלנד מלקבל גישה למוצרים כשרים".

כזכור בשנה שעברה נחשף כי הקהילה היהודית האחרונה בצפון אירלנד בבלפסט, נתקלה במחסור חמור של בשר כשר עקב בירוקרטיה של אחרי הברקזיט. מתפללי בית הכנסת האחרון שנותר פעיל בבלפסט צפון אירלנד, מייבאים את הבשר הכשר מהעיר מנצ'סטר במשלוחים מאורגנים מדי כמה שבועות.

אבל הבירוקרטיה נעשתה בלתי נסבלת בגלל הברקזיט, והעובדה שבריטניה פרשה מהאיחוד האירופי, בעוד צפון אירלנד היא חלק מהאיחוד, המצב הותיר את הקהילה כשהיא מתקשה להבטיח אספקה ​​קבועה של בשר כשר.

המחסור בבשר כשר השפיע במיוחד על אנשים פגיעים בקהילה היהודית המזדקנת בצפון אירלנד, כולל אלה שבבתי אבות, או שוהים בבית חולים. לטענת אנשי הקהילה, אם הם יאלצו לייבא סחורות מדבלין - אירלנד, זאת תהיה "אופציה לא אטרקטיבית בגלל המחירים והלוגיסטיקה".

בירוקרטיה אירלנד איחוד אירופי מזון כשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד