ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
ידיד העם היהודי

מועמד לראשות ממשלת בריטניה: "ירושלים היא הבירה ההיסטורית של ישראל"

רישי סונאק, מועמד לראשות ממשלת בריטניה מכיר בירושלים כ"בירתה ההיסטורית" של ישראל. מבטיח לטפל במעבר שגרירות בריטניה לירושלים, מתחייב לבנות אנדרטת שואה ולהעביר חוק למאבק בתנועת ה-BDS

מועמד לראשות ממשלת בריטניה: "ירושלים היא הבירה ההיסטורית של ישראל"
רישי סונאק צילום: צילום מסך

רישי סונאק שמתמודד על ראשות המפלגה השמרנית בבריטניה נגד ליז טראס שמכהנת כשרת החוץ, התחייב לבנות את אנדרטת השואה בווסטמינסטר לונדון, ולהעביר חקיקה למלחמה בארגון המקדם חרם על ישראל ה-BDS. סונאק מתמודד מול טראס שגם היא אוהדת ישראל מוצהרת, כך שלא משנה מי ינצח בפריימריז של המפלגה ב-5 בספטמבר, כל תוצאה תהיה טובה לישראל.

רישי סונאק אמר כי יש "סבירות חזקה מאוד להעברת שגרירות בריטניה לירושלים, להכיר בה רשמית כעיר הבירה של ישראל, בנאומו ביום שני בכנס של ידידי ישראל, הוא אמר שירושלים היא "ללא ספק הבירה ההיסטורית של ישראל", אך הזהיר שהוא "לא מודע לחלוטין לכל הרגישויות" מכיוון שהוא לא שר החוץ.

גם המתמודדת מולו ליז טראס שמכהנת כשרת החוץ, אמרה לפני עשרה ימים כי היא תעמוד לצד ישראל והיהודים. טראס התחייבה לשמור על התחייבות הממשלה להוצאות שנתיות של 14 מיליון ליש"ט לקרן הביטחון הקהילה, להגנה על בתי ספר ובתי כנסת יהודיים. היא הוסיפה: "זה מאוד עצוב שיש צורך במימון הזה, שאנשים נמצאים תחת איום, אבל אני בהחלט אוודא שנמשיך במימון ונעשה כל שביכולתנו כדי להדוף את האנטישמיות כאן בבריטניה".

היא תקפה את מפלגת הלייבור מהשמאל. "אנחנו מכירים את ההיסטוריה של מפלגת הלייבור ואת הדברים המחרידים שהתרחשו, במיוחד תחת ג'רמי קורבין, למרבה הצער האלמנטים האלה עדיין שם בחברה הבריטית, וראינו תקריות אנטישמיות מתרחשות".

בריטניה ראש ממשלת בריטניה בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד