כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
מוטות, בקבוקים ואבנים

דרישה לערב את השב"כ בניסיון הלינץ': "חייב שייחקר ביסודיות"

עשרות יהודים שהגיעו להתפלל בערב תשעה באב בקבר מיכה שבכפר כאבול, הותקפו על ידי עשרות בני מיעוטים באלימות ורכביהם הותקפו | עו"ד שטיינר שמייצג את המותקפים מטעם ארגון חוננו: "חייב שייחקר ביסודיות מרבית, תוך שימוש בכלל האמצעים העומדים לרשות מערכת הביטחון"

דרישה לערב את השב"כ בניסיון הלינץ': "חייב שייחקר ביסודיות"
ניסיון הלינץ' צילום: באדיבות המצלם
ארגון חוננו פנה בפנייה דחופה למחוז צפון של המשטרה בבקשה לערב את היחידה המרכזית (ימ"ר) והשב"כ בחקירת ניסיון הלינץ' שאירע בשבוע שעבר סמוך לכפר כאבול שבצפון. מדובר באירוע שבו עשרה כלי רכב של במתפללים, הגיעו בתשעה באב להתפלל בקבר מיכה שבכפר, כפי שעושים יהודים רבים מידי שנה בתאריך זה. אלא שבני מיעוטים, תושבי הכפר, שהבחינו בקבוצה החליטו לפגוע במתפללים ולהזיק להם.
 
במכתב ששלח עו"ד שטיינר למשטרה מתואר כי רכב מאזדה  ובו מספר בני מיעוטים הגיע בסמוך לקבר. כעבור מס' דקות יצאו כמה מהם מהרכב וקראו לעבר המתפללים לעזוב באופן מידי את המקום, וכן קריאות הנוגעות לכך שאין מקומם של יהודים בשטח הכפר. המתפללים לא רצו להתעמת עמם, ולכן לא התקרבו אליהם ולא השיבו דבר, אלא הזדרזו בתפילתם, מתוך כוונה לעזוב את המקום מייד בסיומה. 
 
לאחר מכן נסעו משם בני המיעוטים אך חזרו כעבור מספר דקות יחד עם בני מיעוטים נוספים. חברי הקבוצה יצאו מהרכבים כשבידיהם אלות וחפצים קהים נוספים, וניכר היה כי בכוונתם להכות ולחבול ביהודים שהיו במקום. שניים מהיהודים שנותרו לשמור על הרכבים חששו על חייהם, נמלטו מהמקום לכיכר הכניסה לכפר. במקביל, המתפללים האחרים מיהרו לכלי הרכב, וביקשו לצאת את הכפר, ולהימנע מעימות פיזי עם בני המיעוטים. אחד מבעלי הרכבים אף הבחין בבני המיעוטים העומדים בסמוך לרכבו, והחליט לנטוש אותו ולעבור לרכב אחר, ובלבד שיצליח להימלט מידיהם.
 
בשלב זה, החלו בני המיעוטים שועטים לעבר כלי הרכב. התוקפים האלימים החלו להטיח את מוטות הברזל והחפצים שבידיהם בכלי הרכב. הם היכו והשליכו ללא הפסקה – מוטות ברזל, כסאות פלסטיק, בקבוקים, אבנים ומכל הבא ליד. שמשות וחלונות הרכבים נסדקו ונופצו, בעוד ההמון המשולהב מנסה להגיע אל יושבי כלי הרכב ולפגוע בגופם. נהגי הרכבים המבוהלים ניסו לנוס מפני התופת, תוך שהם מנסים להסתובב במרחב הצר. מתוך האימה והבלבול הנורא הם התנגשו אחד בשני, עלו על מדרכות ודחפו אחד את רכבו של האחר. כל זאת, כאשר התוקפים ממשיכים להכות בכלי הרכב ללא רחם. 
 
בינתיים, תושבים נוספים הגיעו למקום רגלית והצטרפו אף הם לתקיפה האלימה. בשלב זה, התקשרו המתפללים המפוחדים למשטרה שוב ושוב, אך דקות ארוכות חלפו עד שהניידות הגיעו למקום. לבסוף, הצליחו המתפללים לצאת מן המעבר הצר לכיוון היציאה מהכפר, אך התוקפים שבו לרכביהם ודלקו אחריהם. במקביל, הרכב שחיכה בכניסה לכפר על מנת לחכות לשני הנוסעים שאיתו, זיהה את בני המיעוטים מתקרבים אליו שוב. הנהג ניסה להימלט בזריזות מהמקום, אך מנוע רכבו כשל וכבה. אז, מספר בני מיעוטים שיצאו מכלי הרכב כשהם אוחזים באלות וחפצים נוספים והחלו להכות את כלי הרכב מבחוץ.
 
עוד תואר במכתב כי הנהג ניסה להישאר רגוע ולהניע את רכבו, בעוד הפורעים האלימים מנסים בכל דרך לפרוץ את דלתות הרכב ולשבור את החלונות. הוא הבחין בפניהם ושמע את צעקותיהם הברורות - הם ביקשו לפגוע בו ובחברו עד מוות, תוך שהם קוראים קריאות בנוגע ליהדותם של יושבי הרכב. לאחר מספר דקות הצליחו הפורעים לשבור את החלונות, ולדקור באמצעות מוט ברזל את רגלו של הנוכח השני ברכב, תוך שהמוט חודר לרגלו ושובר את העצם. כמו כן, הם הצליחו להכות גם את הנהג, שהצליח להניע את הרכב ומייד החל להימלט מהמקום.
 
גם בזמן שניסה הנהג להתרחק מהפורעים, השליכו הפורעים מוט ברזל שחדר דרך השמשה, וחלף מילימטרים בודדים מראשו של הנהג ופגע בהגה ובסמוך למסגרת שמשת הנהג. בארגון מציינים כי האירוע תועד בחלקו באמצעות המצלמות המותקנות בחלק מכלי הרכב שהותקפו, והתיעוד הועבר לידי המשטרה. כעת, כאמור, דורשים המותקפים לערב את הימ"ר והשב"כ בחקירת האירוע וזאת על מנת למצוא את המעורבים בנושא ולהעמידם לדין.
 
לדבריו של עו"ד אופיר שטיינר, אשר מייצג את המתלוננים ומסייע להם במימוש זכויותיהם כנפגעי עבירה: "מדובר באירוע אלימות חמור מאוד, הכולל תקיפה באמצעות מוטות ברזל וחפצים נוספים מצד עשרות בני מיעוטים, על רקע גזעני-לאומני כאשר רצונם של אותם פורעים לגרש את היהודים מהכפר. אירוע איבה בהיקף, בעוצמה ובחומרה שכזו, כשמצד אחד עשרות פורעים ומן הצד השני עשרות נפגעים, חייב שייחקר ביסודיות מרבית, תוך שימוש בכלל האמצעים העומדים לרשות מערכת הביטחון".
ניסיון לינץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד