כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מרססים חומצה

נמלים צהובות ומפחידות גורמות לכאוס בכפרים

מאות אנשים שחיים בשבעה כפרים במדינת טמיל נאדו שבדרום הודו, אומרים כי הם מבועתים ממכת "נמלים מטורפות" צהובות. הנמלים הללו הן בין המינים הפולשים הגרועים ביותר בעולם, כך לפי האיגוד הבינלאומי לשימור הטבע

נמלים צהובות ומפחידות גורמות לכאוס בכפרים
אילוסטרציה צילום: Pixabay

מאות אנשים בשבעה כפרים במדינת טמיל נאדו שבדרום הודו חוששים ומבועתים ממכת נמלים מטורפות צהובות. החרקים הללו, לדבריהם, תוקפים את בעלי החיים שלהם ומשפיעים על תפוקת היבול, ומעמידים את פרנסתם בסכנה. הנמלים הללו הן בין המינים הפולשים הגרועים ביותר בעולם, כך לפי האיגוד הבינלאומי לשימור הטבע.

הם לא נושכים או עוקצים אלא מרססים חומצה פורמית, שעלולה לגרום לאלרגיות קשות. נמלים אלו - שמם המדעי הוא "אנופלוליפס גראדיליפאס" (Anoplolepis gracilipes), נמצאים בדרך כלל באזורים טרופיים ותת טרופיים. הם נעים בצורה לא יציבה, לא מתואמת, התנועה שלהם הופכת תזזיתית יותר כאשר מפריעים להם. נמלים "מטורפות צהובות" הן בין המינים הפולשים הגרועים ביותר בעולם, על פי האיגוד הבינלאומי לשימור הטבע.

מומחים אומרים כי הנמלים הללו מתרבים במהירות ויכולים לגרום לנזק רב לחיות בר מקומיות.

ד"ר פרונוי ביידיה, אנטומולוג שערך מחקר על נמלים צהובות משוגעות, אמר ל-BBC שהן "זן אופורטוניסטי, אין להם העדפות דיאטה. הם אוכלים הכול והכל", הוא אומר ומוסיף שהם טורפים גם מיני נמלים אחרים, דבורים וצרעות. "אין להם העדפות תזונה".

תושבי הכפרים בהודו טענו כי בעלי החיים שלהם ואפילו נחשים וארנבות מתו לאחר שהותקפו על ידי הנמלים הללו. ד"ר ביידיה אמר כי ייתכן שהחומצה הפורמית המרוססת על ידי מאות נמלים השפיעה על עיני החיות, אך הוסיף כי "לא נקבע אם הם מכוונים באופן ספציפי לעיניים". מומחים חוששים שהתפשטות של חרקים אלה עלולה להשפיע על האקולוגיה של האזור.

נמלים הודו חקלאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד