ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
"מטריד מאוד"

מיליונר יהודי שמתח ביקורת על פוטין, מת בוושינגטון

איש עסקים יהודי שמתח ביקורת על נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נמצא מת מחוץ לבניין דירות בצפון מערב וושינגטון. איוונקה טראמפ וג'ארד קושנר עברו לגור בבית שהיה בעבר בבעלותו

מיליונר יהודי שמתח ביקורת על פוטין, מת בוושינגטון
דן רפופורט צילום: פייסבוק

דן רפופורט בן 54, בנקאי השקעות בינלאומי, נמצא ללא רוח חיים מחוץ לבניין דירות ברחוב 2400 בוושינגטון. לפי המשטרה, על גופתו של איש העסקים היהודי נמצאו 2,620 דולר במזומן, רישיון נהיגה של פלורידה וטלפון סלולרי סדוק. הוא נלקח לבית החולים שם נקבע מותו באופן רשמי.

בגלל קשריו הגלובליים ודעותיו הבוטות על פוטין, מותו של רפופורט יצר עניין בינלאומי, וזאת על אף שהמשטרה לא טענה כי יש חשד לרצח. אשתו, אלייה רפופורט, כתבה בפוסט בפייסבוק: "כואב לי הלב לשתף שבעלי, דן קפלון רפופורט, נפטר ביום ראשון, 14 באוגוסט. בתי ואני מבקשים מכם לכבד את הפרטיות שלנו בזמן שאנו מתאבלים בתקופה קשה זו".

במאמר מ-2017 ציטט ה'ניו יורק טיימס' את עוזרו של מנהיג האופוזיציה הרוסי אלכסיי נבלני, שתיאר את רפופורט כאיש עסקים מצליח במוסקבה שהשקיע ב-Soho Rooms מרכז בילוי אקסקלוסיבי בעיר. העוזר אמר כי רפופורט היה תומך של נבלני מאז 2010. עמוד הפייסבוק של רפופורט מראה כי הוא הביע תמיכה באוקראינה מאז הפלישה הרוסית וביקר את פוטין.

דן רפופורט

החברה של רפופורט, Rapoport Capital, מבוססת בוושינגטון, ומעורבת ישירות בתזרים עסקות בשווי של למעלה מ-8 מיליארד דולר כולל סטארט-אפים, הנפקות פרטיות, קניות נדל"ן, ועסקאות פיננסיות אחרות. החברה נוסדה בשנת 2012. ה'טיימס' דיווח ב-2017 כי איוונקה טראמפ וג'ארד קושנר עברו לגור בבית שהיה בעבר בבעלות רפופורט, יליד לטביה.

הוא מילא תפקידים בכירים במספר מוסדות פיננסיים רוסיים והשלים עסקאות חוצות גבולות שונות בייצוג חברות רוסיות ומשקיעים מוסדיים בינלאומיים שונים. לפני פסח האחרון ב-12 באפריל הוא פרסם פוסט בפייסבוק‏ וכתב: "מסר לחברי היהודים בקייב: מי רוצה להזמין אותי ועיתונאי אמריקאי מפורסם לסעודת חג ‏פסח בשישי הקרוב? הוא רוצה לצלם חגיגה של חופש ‏בזמן המלחמה".

ביל בראודר, איש עסקים ומבקר בוטה של פוטין, כתב בטוויטר כי מותו של רפופורט הוא "מטריד מאוד". לדבריו, רפופורט היה "אחד מאנשי הכספים הראשונים שהכרתי במוסקבה שתמכו בפומבי בנבלני".

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין ארה''ב מוות מסתורי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד