י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
זו הסיבה

מטריד: מחצית מהמאומתים לזן - לא ידעו שחלו

מחקר חדש שתוצאותיו פורסמו לאחרונה מגלה כי מחצית מאלו שנדבקו בזן באומיקרון, לא ידעו שחלו מה שגרם להתפשטות המוגברת של המחלה: "המודעות היא המפתח להתגבר על המגפה". הסיבה: כמעט לכולם לא היה שום תסמין

מטריד: מחצית מהמאומתים לזן - לא ידעו שחלו
מחלקת קורונה בזיו צילום: דוד כהן, פלאש 90

כמחצית מהאנשים שחלו בזן הקורונה אומיקרון, לא ידעו על כך בזמן אמת - כך לפי מחקר חדש שתוצאותיו פורסמו לאחרונה. הסיבה לכך, היא שכמעט רובם לא חוו אף תסמין.

מחקר שבדק את השפעת החיסונים על 2,479 דגימות דם שנלקחו ממטופלים קצת אחרי תחילת התפשטות האומיקרון, ומכל אדם נלקחו שתי דגימות בפרקי זמן שונים.

המשתתפים רואיינו ונמצא כי 44 אחוזים מאלה שבדמם הייתה עדות לנגיף, ידעו שנדבקו בו וכי היתר, שבדמם נמצאו נוגדנים המעידים על הדבקה - לא ידעו כלל שנדבקו באומיקרון. 

הנתון שמסביר את הסיבה שהם לא ידעו שהם חולים היא העובדה שרק 10 אחוזים מאלה שאמרו שלא ידעו על כך שנדבקו, דיווחו על תסמיני קורונה, פירושו של דבר ש-90% מאלה שנדבקו ולא ידעו על כך - לא לקו בתסמינים. 

"לפחות אחד משני נדבקים לא ידעו על כך", כתב ראש צוות החוקרים מבית החולים 'סידרס סיני' בלוס אנג'לס, סנדי יאנג, "המודעות היא המפתח להתגבר על המגפה".

"אנחנו מקווים שאנשים יעיינו בממצאים ויחשבו לגשת לבדיקה מהירה", אמרו החוקרים מ'סידרס סיני', "ככל שנבין טוב יותר את הסיכונים, כך נצליח להגן יותר על בריאות הציבור".

אומיקרון מחקר קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד