י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
"הקצב מדמשק"

נחשפו שלושה איראנים שאחראים על המבצע הכושל לחיסול ישראלים

ג'וואד ג'אפארי, מפקד ידוע לשמצה של משמרות המהפכה שגורש מסוריה, היה אחראי על הפעולות להרג ישראלים בטורקיה. יחד איתו היה רוחוללה באזקנדי מפקד יחידת 1500 מהמודיעין האיראני; ורצ'א סראג', ראש אגף 4000 שניסה לחסל בעבר ישראלים בקפריסין

נחשפו שלושה איראנים שאחראים על המבצע הכושל לחיסול ישראלים
המתנקשים בטורקיה צילום: צילום מסך

מפקד ידוע לשמצה של משמרות המהפכה של איראן שגורש בעבר מסוריה, היה אחראי על הפעולות להרג ישראלים, כך חושף ערוץ הטלוויזיה בפרסית Iran International.

גנרל ג'וואד ג'אפארי, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, שעל פי הדיווחים גורש מסוריה בנובמבר האחרון בשל "הפרה חמורה של הריבונות הסורית" שסיכנה את שלטונו של אסד, הוביל את מזימות ארגון המודיעין של משמרות המהפכה להרוג ישראלים בטורקיה בתשעת החודשים האחרונים, כך אמר בכיר לשעבר במשמרות המהפכה לערוץ הטלוויזיה שממומן על ידי סעודיה.

לאחר שחזר מסוריה, מונה ג'אפארי כסגן ראש ארגון המודיעין של משמרות המהפכה למבצעים מיוחדים, שם תכנן שורה של התקפות כושלות נגד אזרחים ישראלים, אמר המקור האיראני לערוץ Iran international.

במקרה האחרון ביוני, ארגון הביון הלאומי של טורקיה (MIT) סיכל מתקפה מתוכננת נגד דיפלומטים ותיירים ישראלים באיסטנבול. הביון הטורקי מסר כי הוא עצר שמונה חשודים שעבדו לכאורה עבור חוליית מודיעין איראנית.

ג'אפארי היה המפקד השלישי של הכוחות האיראניים בסוריה מאז 2011, אז החלה איראן בהתערבות רחבת היקף במלחמת האזרחים בסוריה. הוא החל את דרכו בסוריה כאחד המפקדים במפקדת הכוחות האיראניים בדמשק ולאחר מכן מונה למפקד הכוחות בחאלב - שם נודע בשם 'הקצב של חלב'.

ג'וואד ג'אפארי (משמאל) ורזה סרג' למעלה. למטה, רוחאללה באזקנדי

בסוריה הוא הוביל את הכוחות האיראניים וכן את חיזבאללה הלבנוני ושכירי חרב אפגנים, עד שהודח לכאורה על ידי אסד. גא'פארי גורש מסוריה כיוון שהוא "הואשם ב'הפרה גדולה של הריבונות הסורית' לאחר תקיפת כוחות ארה"ב והצבת נשק איראני במקומות לא מאושרים" כך דווח ה'טיימס אוף ישראל'. לפי ה'טיימס', על פי הדיווחים, סוריה היא שהתנערה מג'אפארי בגלל ש"כמעט התחילה מלחמה עם ישראל", ו"כמעט גרמה למלחמה אזורית לא רצויה".

גירושו של ג'אפארי מסוריה לא רק שלא הביא לפרישתו, אלא גם זיכה אותו בתפקיד בכיר בארגון הביון של משמרות המהפכה. כישלונות הארגון, הביאו לזעם רב במשמרות המהפכה, ולבסוף הובילו את המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, לפטר את ראש הארגון השנוי במחלוקת, אך החזק, חסין טאא'ב, שניהל את הארגון במשך 13 שנים. עם זאת, ג'אפארי לא היה הפקיד הראשון או היחיד האחראי על פעילות משמרות המהפכה מעבר לים. גם קודמו רזה סרג' פוטר בשל מזימה כושלת להרוג ישראלים בקפריסין.

דמות מפתח נוספת בניסיונות ההתנקשות הכושלים של ישראלים בטורקיה הייתה רוחאללה באזקנדי סגן ראש המודיעין הנגדי של יחידה 1500, כך אמר בכיר לשעבר במשמרות המהפכה לערוץ הטלוויזיה.

באזגנדי היה אחראי על המבצע של חודש יוני האחרון עם הניסיון להתנקש בקונסול הכללי הישראלי לשעבר באיסטנבול, יוסף לוי ספרי, וכן שלוש תיירות ישראליות.

באמצעות שימוש בסוכנים חובבניים לביצוע מתקפות נגד מטרות ישראליות באיסטנבול, באזגנדי הנחית מכה קשה לארגון הביון של משמרות המהפכה, הוא גם היה אחראי על סיכול מזימות התנקשות בגורמי הביטחון של איראן בתוך איראן, גם שם הוא נכשל. עם זאת, חסין טאא'ב השתמש בו לפעולות החוץ-טריטוריאליות שלו, וככל הנראה היעדרותו, בין היתר, הפכה את איראן לחוף מבטחים עבור סוכני מוסד ישראלים שפתחו בכמה פעולות חבלה והתנקשויות, והרגו דמויות מפתח ומדענים בתוכנית המל"טים, הטילים והגרעין של איראן.

איראן משמרות המהפכה סוריה טורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד