כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הודיעה על ריקול באיחור

פיסת נחש נמצאה בשעועית, החברה ניסתה להתעלם מההנחיות

‏חברת סנפרוסט הודיעה במהלך השבוע החולף למשרד הבריאות על הימצאות חלקי נחש במארז שעועית קפואה אולם ההודעה על ריקול ואיסוף המוצר מגיעה לידיעת הציבור באיחור של 5 ימים. לטענת המשרד, הריקול בוצע רק לאחר איומים בנקיטת הליכים

פיסת נחש נמצאה בשעועית, החברה ניסתה להתעלם מההנחיות
חלק נחש שנמצא בשקית צילום: באדיבות המצלם

באמצע השבוע שעבר התגלה חלק של נחש באריזה של שעועית ירוקה חתוכה מוקפאת של חברת סנפרוסט. בחברה עדכנו את רשתות המזון לא לשווק את המוצר אך סירבו בתחילה לבקשת משרד הבריאות להודיע לציבור על המקרה ולבצע איסוף המוצרים מהצרכנים.

לאחר שבמשרד הבריאות הודיעו כי עליו לבצע החזרה יזומה בטרם יפעיל המשרד את הסמכויות המותקנות לו לפי דין, החברה הודיעה שתבצע את הרמקול וכי אין צורך בשימוע והתערבות המשרד.

מסנפרוסט נמסר בתגובה: "בעקבות ממצא של פיסת נחש באריזה בודדת של שעועית חתוכה, ועל פי הנחית משרד הבריאות היום, סנפרוסט תקיים החל מיום ראשון איסוף יזום מדרכי השיווק של אריזות ממספר האצווה הרלוונטית. יודגש כי אין קשר למקרה קודם שהינו משנת ייצור אחרת".

"סנפרוסט דיווחה למשרד הבריאות כבר ביום שלישי", טענו בחברה. "ביומיים האחרונים, הציגה למשרד הבריאות חוות דעת וטרינרית לפיה לא נשקפת סכנה לבריאות הציבור, אך הדגישה שתקיים כל הנחיה שתינתן לה".

"סנפרוסט מחויבת לאיכות מוצריה אשר עוברים תהליכי בקרה קפדניים", המשיכו. "תהליך היצור כולל שטיפה, חליטה במים בטמפרטורות גבוהות, ומיד לאחר מכן הקפאה. שלבים אלו נועדו לנטרל זיהומים, לרבות גורמי זיהום שעלולים להגיע מהשדה, ולהבטיח את בטיחות המוצרים".

"לקוחות שרכשו את המוצר יוכלו לפנות למוקד החברה בטלפון 1-800-282-844 החל מיום ראשון ולקבל שובר זיכוי. אנו מתנצלים על התקלה הנקודתית ונמשיך לפעול לטובת הבטחת האיכות ותקינות מוצרי החברה".

פרטי המוצר: שעועית ירוקה חתוכה 800 גר', כשרות רגילה, שביעית, ברקוד 729000012104720 עם סימון: עדיף להשתמש לפני 02.01.25, 11.01.25

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "ביום שלישי, 16 באוגוסט, קיבלה חברת סנפרוסט תלונה מצרכן שמצא חלק של נחש במוצר של החברה. החברה דיווחה כנדרש למשרד הבריאות והחל תחקיר. ביום רביעי 17 באוגוסט הנחה המשרד לבצע החזרה יזומה (ריקול) לאותה אצווה בה ייתכן וקיימים חלקי נחש נוספים העלולים לפגוע בבריאות הצרכנים.

"חברת סנפרוסט הודיעה על כוונתה לבצע מיון מחדש לאריזות המוצר המצויות במפעל אולם לא לבצע איסוף של המוצר מדרכי השיווק, על אף דרישתנו. עמדה שחזרה על עצמה במכתב מיום 18.8.22 אשר הועבר באמצעות משרד עורכי הדין. לאחר שיחות עם החברה הורה משרד הבריאות היום למפעל לבצע החזרה יזומה בכפוף לשימוע בטרם יפעיל המשרד את הסמכויות המוקנות לו לפי דין. החברה הודיעה שאין צורך בשימוע ותבצע את הנחיית משרד הבריאות".

"מקרה זה, יחד עם התלונה הצרכנית הקודמת בגין הימצאות של ראש עכבר במוצר 'שעועית עדינה ירוקה שלמה' (ריקול שפורסם בתאריך יום 3.8.22), מעלים חשש לגבי כשלים אפשריים במערכות בטיחות למיון וניפוי בקווי היצור שבמפעל והנושא נמצא בבדיקת משרד הבריאות".

 

 

סנפורסט ריקול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד