ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
כך נפלו הרוסים

פרטים חדשים: המרגלים של רוסיה קראו לא נכון את המפה

המלחמה באוקראינה נמשכת כבר כמעט חצי שנה. ובימים האחרונים מתברר כי המודיעין הרוסי טעה בכל הנוגע לעוצמה והנחישות האוקראינית. ממש לפני תחילת המלחמה הסוכנים קיבלו הוראות לצאת מהבירה. "השאירו מאחוריכם את המפתחות לבתים שלכם"

פרטים חדשים: המרגלים של רוסיה קראו לא נכון את המפה
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: unsplash

בימים האחרונים שלפני הפלישה לאוקראינה, שירותי הביטחון של רוסיה החלו לשלוח הנחיות סתמיות לסוכנים בקייב. "ארזו וצאו מהבירה", נאמר למשתפי הפעולה עם הקרמלין, "השאירו מאחוריכם את המפתחות לבתים שלכם".

ההנחיות הגיעו מקצינים בכירים ביחידה של שירות הביטחון הפדרלי של רוסיה (FSB) המחלקה למידע מבצעי, אך בפיהם משימה מבשרת רעות: "להבטיח את עריפת ראשה של ממשלת אוקראינה ולפקח על התקנת משטר פרו-רוסי". כך דווח ה'וושינגטון פוסט'.

המסרים היו תוכניות נועזות, הרוסים היו בטוחים כי סוכני ה-FSB ישלטו בקרוב על מנופי הכוח בקייב, על פי גורמי ביטחון אוקראינים ומערביים, שהם התעסקו בימים שלפני המלחמה בהסדרת בתים בטוחים או מקומות לינה בדירות ובמקומות אחרים עבור הנהירה המתוכננת. של כוח אדם רוסי.

"שיהיה לך טיול מוצלח" אמר קצין FSB אחד לחברו שנשלח לפקח על הכיבוש הצפוי, כך על פי הודעות שיורטו. אין שום אינדיקציה לכך שהמקבל הגיע אי פעם לבירה, שכן תוכניות ה-FSB קרסו על רקע נסיגת הכוחות הרוסיים בחודשים הראשונים של המלחמה.

התקשורת שחשפה את ההכנות הללו, חלק ממאגר גדול יותר של חומרים רגישים שהושגו על ידי שירותי ביטחון אוקראינים ואחרים ונבדקו על ידי ה'וושינגטון פוסט'. מראה את פעילות ה-FSB הנושא אחריות עצומה לתוכנית המלחמה הרוסית הכושלת.

למרות ההערכות, הרוסים לא הצליחו לבטל את יכולתה של ממשלת אוקראינה לתפקד, או לקטוע את אחיזתו של הנשיא וולודימיר זלנסקי בשלטון. האנליסטים של רוסיה לא הבינו באיזו עוצמה אוקראינה תגיב, אמרו גורמים אוקראינים ומערביים, או שהבינו אבל לא יכלו או לא רצו להעביר הערכות מפוכחות כאלה לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

סקרים נרחבים שנערכו עבור ה-FSB הראו כי חלקים גדולים מאוכלוסיית אוקראינה היו מוכנים להתנגד לפלישה הרוסית, וכי כל ציפייה שהכוחות הרוסיים יתקבלו בברכה כמשחררים הייתה מופרכת. למרות זאת, אמרו גורמים רשמיים, ה-FSB המשיך להאכיל את הקרמלין בהערכות ורודות לפיהן המוני אוקראינים יברכו על הגעתו של צבא רוסיה.

סוכנויות הריגול האמריקניות צפו בכוונותיו של פוטין, אך המעיטו ביכולתה של אוקראינה לעמוד במתקפה - טעות שתרמה להיסוס הראשוני של ארצות הברית לשלוח נשק כבד ומתוחכם יותר.

מלחמת אוקראינה רוסיה קייב ולדימיר זלנסקי ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד