ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
זעם על חמאס

דיווח: הצעד של הג'יאהד האסלאמי בעקבות המבצע

בג'יאהד האסלאמי זועמים על חמאס שישב מנגד במערכה הצבאית האחרונה מול ישראל והשאיר אותם להילחם לבדם מול ישראל, בעוד האחרונה היא זו שפתחה במבצע | לפי דיווח בעיתון ערבי נחשב היו"ל בלונדון, הג'יאהד פרש מהחמ"ל המשותף לזרועות הצבאיות בעזה

דיווח: הצעד של הג'יאהד האסלאמי בעקבות המבצע
מופע אנטי ישראלי של הגי'אהד האסלאמי בעזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

ארגון הג'יהאד האסלאמי החליט לפרוש מהחמ"ל המשותף של הזרועות הצבאיות ברצועת עזה במחאה על אי הצטרפות חמאס למערכה האחרונה שישראל ניהלה נגדו במהלך מבצע 'עלות השחר'. כך מדווח העיתון 'א-שרק אל-אווסט' היוצא לאור בלונדון. 

מקורות פלסטינים מסרו לעיתון כי המתיחות בין חמאס לג'יהאד האסלאמי הגיעה לשיא לאחר שבג'יאהד האסלאמי הופתעו מכך שחמאס הותירה את הארגון לבדו להילחם מול ישראל, וזאת למרות שישראל היא זאת שיזמה את מהלך הפתיחה במבצע באמצעות חיסול מפקד החטיבה הצפונית, תייסיר ג'עברי והגדירו זאת "דקירה גב".

לעת עתה לדיווח אין אישור רשמי של הג'יהאד האסלאמי, אולם נשמע סביר והגיוני שינקטו בצעד שכזה נוכח אי ההתערבות החמאסית. 

נזכיר כי בשבוע שעבר דווח כי חמאס הקים 'חגורת ביטחון' צרה מאוד בגבול עזה, והטמין בה כמחצית ממערך הרקטות שלו. כך חשף העיתונאי אליאור לוי ב'כאן 11'. לפי הדיווח, לחמאס יש כ-10,000 רקטות, כשההערכה היא שכמחציתן נמצאות באותו אזור מוגדר. החגורה הביטחונית נמצאת בשטח הפתוח שבין גדר המערכת עם ישראל לבין הקו הראשון של הבתים הפלסטיניים, לאורך כל רצועת עזה - מצפון עד דרום.

עוד דווח כי משגרי הרקטות נמצאים בבורות בעומק חצי מטר, וכולם מחוברים למערך האש של חמאס שמופעל מרחוק. חמאס השתמש באזור הזה להצבת חצי ממערך הרקטות שלו משום שמדובר בשטח פתוח שקל לפעול בו, הרחק מהאוכלוסייה, והוא מוסווה מתחת לגידולים חקלאיים ושדות.

מה שמנחה את חמאס בתחום יצור הרקטות היא שאיפה להגיע ליכולת לירות לעבר ישראל מאות רקטות בכל יום למשך חודש שלם. ארגון הטרור עדיין לא השלים את היעד אליו הוא חותר וזו אחת הסיבות לכך שהוא עדיין לא הרגיש מוכן להיכנס למערכה מול ישראל במהלך הסבב האחרון מבצע 'עלות השחר'.

הג'יהאד האסלאמי מבצע עלות השחר חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד