כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
האוקראינים משיבים מלחמה

לתקיפות בחצי האי קרים יש "השפעה פסיכולוגית גדולה" על פוטין

יותר ממחצית ממטוסי הקרב של צי הים השחור של הצי הרוסי הוצאו מכלל פעולה בשבוע שעבר, בעקבות שורה של פיצוצים בשדה התעופה הצבאי סאקי שבמערב קרים. אלפי תיירים רוסים הנופשים בחצי האי קרים נמלטו כשהם עדים לפיצוצים

לתקיפות בחצי האי קרים יש "השפעה פסיכולוגית גדולה" על פוטין
ההריסות על רקע דגל רוסיה צילום: צילום מסך

למאבק האוקראיני בחצי האי קרים יש "השפעה פסיכולוגית גדולה" על פוטין. מקורות מודיעין במערב אמרו כי "התקיפות המוצלחות על בסיסים רוסיים ומחסני תחמושת בקרים המסופחת הביאה השפעה פסיכולוגית משמעותית על ההנהגה הרוסית בקרמלין, כך מדווח ה'דיילי מירור'.

שישה חודשים מאז הורה נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לחייליו לפלוש לאוקראינה, ההתקפות בחצי האי קרים - חצי האי שמוסקבה סיפחה מאוקראינה ב-2014 אך עדיין מוכר כאוקראיני על ידי מדינות המערב - גברו.

יותר ממחצית ממטוסי הקרב של צי הים השחור של הצי הרוסי הוצאו מכלל פעולה בשבוע שעבר בעקבות שורה של פיצוצים בשדה התעופה הצבאי סאקי במערב קרים. ביום שבת, דווח כי מטרות רוסיות הותקפו בסבסטופול, מפקדת צי הים השחור של רוסיה ועוד התקפות מל"טים דווחו בלילה שבין שישי לשבת בחצי האי קרים, כולל אחת בבסיס אווירי.

ההתקפות גם חיבלו בניסיונותיו של פוטין להסתיר מהציבור את זוועות הסכסוך האמיתיות, משום שאלפי תיירים רוסים הנופשים בחצי האי קרים נמלטו מחצי האי כשהם עדים לפיצוצים. "לאירועים יש השפעה מהותית על התמיכה הלוגיסטית של רוסיה, אך לא פחות חשוב מכך, ישנה השפעה פסיכולוגית משמעותית על ההנהגה הרוסית" אמרו גורמים במערב ל'דיילי מירור'.

רוסיה תמיד חשבה שאי אפשר לגעת בקרים במהלך המלחמה ובטוחה מפני התקפה אוקראינית, ולכן המון אנשים נופשים שם, רוסיה מתמודדת עם מחסור הולך וגובר במלאי, אפילו בתחמושת בסיסית, כמו גם בבעיות כוח אדם, הדגיש הגורם המערבי. הוא אמר: "הייתה נקודה שבה הייתה הפגזה מתמדת, נקודת שיא אמיתית, במיוחד סביב הקרב על הדונבאס".

מלחמת אוקראינה רוסיה האי קרים פסיכולוגית ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד