כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
זיהום נדיר

ילד נהרג מ"אמבה אוכלת מוח" שנכנסה לאפו בזמן ששחה בנהר

ילד בנברסקה ארה"ב מת מזיהום נדיר שנגרם על ידי 'אמבה אוכלת מוח' שנכנסה לתוך האף. גורמי הבריאות מאמינים כי הילד נדבק בזמן ששחה בנהר אלקהורן. הרשויות לא פרסמו את שמו של הילד

ילד נהרג מ"אמבה אוכלת מוח" שנכנסה לאפו בזמן ששחה בנהר
אילוסטרציה צילום: Pixabay

ילד ששמו לא פורסם, מת לאחר ש'אמבה אוכלת מוח' נכנסה לאף שלו בזמן ששחה בנהר אלקהורן, כמה קילומטרים מערבית לאומהה בנברסקה ארה"ב. הרשויות לא פרסמו את שמו של הילד. האמבה הנדירה יכולה להיכנס לגוף דרך האף כשהיא במים, שם היא עוברת למעלה ולתוך המוח.

אנשים נדבקים בדרך כלל כאשר מים המכילים את האמבה חודרים לגוף דרך האף תוך כדי שחייה או צלילה לתוך אגמים ונהרות. הילד האלמוני יצא לטבילה בנהר אלקהורן במזרח נברסקה ב-8 באוגוסט ופיתח תסמינים כחמישה ימים לאחר מכן.

הוא חלה בזיהום המכונה 'דלקת קרום המוח אמבית ראשונית' ואושפז בבית החולים תוך 48 שעות לאחר הופעת התסמינים ומת 10 ימים לאחר מכן, כך על פי מחלקת הבריאות של מחוז דאגלס. זה היה המוות הראשון מהמחלה הקטלנית בהיסטוריה של המדינה.

בחודש שעבר, אדם במיזורי מת מאותו זיהום לאחר ששחה בחוף בפארק הלאומי. קיילב זיגלבאו, בן 13, אושפז בפלורידה ביולי האחרון לאחר ש'אמבה קטלנית אוכלת מוח' נכנסה לאף שלו, הוא עדיין נלחם על חייו. תסמיני הזיהום כוללים חום, כאבי ראש, בחילות או הקאות, אובדן שיווי משקל, הזיות והתקפים.

זיהום דלקת קרום המוח ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד