כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
קשר עם המוסד

איומים ישירים של המשטר האיראני נגד עיתונאים, כולל אלו שבישראל

ערוץ הטלוויזיה 'איראן אינטרנשיונל' פרסם כי קיבל הודעות מעובדיו שהם מודאגים לביטחונם וזאת בעקבות איומים נגדם מצד איראן, כולל איומים על משפחותיהם באיראן. לפני כשנה עצר השב"כ כמה ישראלים בחשד לריגול למען איראן וניסיון לעקוב אחרי הכתב של הערוץ בישראל

איומים ישירים של המשטר האיראני נגד עיתונאים, כולל אלו שבישראל
באבק יצחקי המשדר מישראל מאוים על ידי האיראנים צילום: באדיבות המצלם

כלי תקשורת באיראן דיווחו בהרחבה על ערוץ הטלוויזיה Iran International, איימו על עובדי הערוץ וקראו למשרד המשפטים להכיר בהם כטרוריסטים. האיום הגיע לאחר שפורסם ברשתות החברתיות כי הערוץ מקבל מידע מהמוסד.

ערוץ 'איראן אינטרנשיונל' משדר בשפה הפרסית מלונדון, ומרגיז מאד את האייתולות באיראן. מעל 40 מיליון צופים יש לערוץ רובם מאיראן, לטענת גולשים איראנים פרו המשטר, התקציב של הערוץ מגיע מהמשטר הסעודי. עיתון 'משרק' באיראן מפרסם, כי "כל סוג של שיתוף פעולה עם הטלוויזיה הסעודית הוא סימן לפעולת טרור נגד העם האיראני במלחמה נגד האויב, ויש צורך שמערכת המשפט תנקוט בנחישות הליכים משפטיים נגד סוכנים המשתפים פעולה עם קבוצת המוסד".

מרכז המערכת של הערוץ יושב בלונדון ובו מאות עובדים איראנים שנמלטו מארצם. לערוץ יש גם 22 כתבים ברחבי העולם וכמה משרדים בכל מיני מקומות כמו לבנון, עיראק, טורקיה, וושינגטון, צרפת, רוסיה ועוד. לערוץ יש גם משרד ואולפן בירושלים ומספר כתבים שמכסים את האירועים בישראל ובשטחים.

זאת לא הפעם הראשונה שהמשטר באיראן מאיים על הערוץ, לפני שנתיים הוצא צו שמרשה למשטר לעקל את כל הנכסים של עובדי הערוץ באיראן, הם לא יכולים לדרוש ירושה או לפתוח עסק באיראן, מספר פעמים אנשי המשטר גם התנכלו למשפחות של עובדי הערוץ בתוך איראן, עצרו ותחקרו כמה מהמשפחות של העובדים של הערוץ שמתגוררים באיראן.

לפני כשנה עצר השב"כ כמה ישראלים בחשד לריגול למען איראן וניסיון לעקוב אחרי הכתב של הערוץ בישראל באבק יצחקי. ממערכת של הערוץ נמסר "אנשי תקשורת של משמרות המהפכה קראו למערכת המשפט של המשטר להגדיר את העיתונאים שלנו כ"טרוריסטים", אנו מודאגים מאוד לגבי ביטחונם של העיתונאים שלנו מחוץ לאיראן ובני משפחותיהם באיראן".

איראן איום איראני עיתונאי איראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד