ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
פערים משמעותיים

באיראן מכחישים כי דרשו את הסרת משמרות המהפכה מהרשימה של ארגוני הטרור

איראן וויתרה על דרישתה להסרת משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור המשמעות שסולק אחד מסלעי המחלוקת הגדולים שמנוע את חתימת ההסכם, על אף ההתקדמות, עדיין קיימים פערים בין הצדדים

כור גרעיני באיראן
כור גרעיני באיראן צילום: מתוך טוויטר

המשטר האיראני הסכים לוותר על אחת הדרישות המרכזיות שלו במו"מ על חזרה להסכם הגרעין, כשבגרסה האחרונה של ההצעה ששלחו האיראנים לצוותי המו"מ, לא מופיעה הדרישה האמורה שאותה דרשו האיראנים בכל סבבי המו"מ שהתקיימו בווינה ובדוחא. על פי דיווח ב-CNN, האיראנים עדיין מציגים דרישות שונות שבמערב מתקשים להסכים להן, ולכן החתימה על ההסכם עדיין מתעכבת, אבל סוגיה זו של הסרת משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור של ארה"ב, כבר אינה מהווה גורם מעכב לקראת החזרה להסכם.

לפי הדיווחים, מומחים העוקבים אחר הנושא מעריכים שכעת גברו משמעותית הסיכויים לחזרה להסכם גרעין בין הצדדים, אבל עדיין קיימים פערים משמעותיים הצדדים, ולכן אף אחד אינו יכול לומר בוודאות שאכן צפוי להיחתם הסכם.

חבר צוות המו"מ האיראני לשיחות הגרעין, מוחמד מרנדי, הגיב לדיווח ב-CNN והכחיש אותו מכל וכל. לטענתו, איראן לא ויתרה על שום דרישה מהדרישות החשובות לה, אבל נושא זה של הסרת משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור, בכלל לא היתה אחת מהדרישות בפעמים הקודמות.

בכך הוא מכחיש באיחור דיווחים שפורסמו פעם אחר פעם במשך יותר משנה בכל כלי התקשורת בעולם, כולל כלי התקשורת האיראנים. מרנדי הוסיף שאיראן מקפידה לשמור על עיקרון ההדדיות, ולכן כל עוד משמרות המהפכה האיראניות יוגדרו על ידי ארה"ב כארגון טרור, גם הפיקוד המרכזי של צבא ארה"ב ימשיך להיות מוגדר כארגון טרור על ידי איראן.

המשמעות של השארת משמרות המהפכה ברשימת ארגוני הטרור אומרת שארה"ב תוכל להשאיר סנקציות חריפות מאוד נגד כל מי שעומד בקשר עם משמרות המהפכה, כולל הבנקים שבהם מתנהלים החשבונות של הארגון, כל החברות המספקות ציוד, מזון ביגוד וכל מוצר אחר למשמרות המהפכה, וכן כל גוף ממשלתי שיעמוד בקשר ישיר עם הארגון המפיץ טרור בכל רחבי המזרח התיכון, וגם מחוצה לו.

כור גרעיני איראן משמרות המהפכה הסכם גרעין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד