כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
האידיאולוג של הקרמלין

רוסיה חוקרת את הפיצוץ שהרג את בתו של המקורב לפוטין

דריה דוגין מתה לאחר שהרכב בו נהגה התפוצץ במוסקבה במוצאי שבת. אביה, אלכסנדר דוגין, הוא בעל השפעה מרכזית בעיצוב דעותיו של הנשיא ולדימיר פוטין, כולל המלחמה באוקראינה. ברוסיה מדווחים כי היעד היה האבא, אך הבת שנהגה ברכב שלו נהרגה בטעות

רוסיה חוקרת את הפיצוץ שהרג את בתו של המקורב לפוטין
הרכב עולה באש צילום: צילום מסך

בתו הבוגרת של בעל ברית רב השפעה של הנשיא ולדימיר החמישי פוטין מרוסיה מתה בפיצוץ רכב במוסקבה במוצאי שבת, כך דיווחו כלי תקשורת במדינה, וחוקרים פליליים רוסים אמרו כי פתחו בחקירת הרצח.

השלטונות הרוסיים אמרו כי הם חוקרים את מותה של דריה דוגין לאחר שמכונית טויוטה לנד קרוזר התפוצצה ועלתה בלהבות בכביש מהיר, 35 קילומטרים מערבית למוסקבה. כלי תקשורת במדינה זיהו את האישה כבתו של אלכסנדר דוגין, סופר רב השפעה, שהשקפותיו על רוסיה השפיעו על פוטין.

דוגין הוא פילוסוף פוליטי בעל השכלה גדולה הידוע כמי שדוחף את החזון של רוסיה חזקה ואגרסיבית יותר. הוא תומך נלהב במלחמתו של פוטין באוקראינה, ולעתים קרובות הוא מתואר כ"מוח של פוטין", למרות שמערכת היחסים ביניהם לא ידועה.

דוגין ספג סנקציות על ידי ארצות הברית בגין תמיכה בחמושים במזרח אוקראינה. גב' דוגין שיתפה את דעותיו של אביה וקידמה אותן כמגישת רדיו וטלוויזיה. ביולי האחרון הטילה ממשלת בריטניה סנקציות על הבת, וציינה אותה כ"בעלת פרופיל גבוה של הפצת דיסאינפורמציה ביחס לאוקראינה והפלישה הרוסית לאוקראינה בפלטפורמות מקוונות שונות".

לפי התקשורת הרוסית, ייתכן שדוגין היה יעד לניסיון התנקשות שהרג בטעות את בתו, היא נהגה במכונית של אביה. תמונות וסרטונים שהסתובבו ברשתות החברתיות הרוסיות הראו רכב נבלע בלהבות וחלקי רכב מפוצצים על פני הכביש. אדם שנראה כאלכסנדר דוגין פוסע קדימה ואחורה, מחזיק את ידיו לראשו, כשכבאים מיהרו לכבות הלהבות.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' פיצוץ עז החריד את הכביש המהיר מוז'איסק באזור מוסקבה במוצאי שבת, מכוניתה של בתו של הפילוסוף ומדען המדינה הרוסי המפורסם אלכסנדר דוגין, התפוצצה ממטען חבלה והיא נהרגה. הבת דריה, נסעה ברכב מסוג טויוטה לנד קרוזר והתנגשה בגדר לאחר הפיצוץ, דריה שנהגה בג'יפ מתה במקום.

ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה פיצוץ רכב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד