כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
סוללות נגד טורקיה

דיווח: קפריסין תרכוש את כיפת ברזל מישראל

ישראל עומדת למכור את מערכת ההגנה האווירית של כיפת ברזל לבת בריתה האזורית קפריסין, כך דיווחה התקשורת ביוון. סוללות כיפת ברזל נועדו לסייע לצבא הקפריסאי להתגונן מפני איום טורקי

דיווח: קפריסין תרכוש את כיפת ברזל מישראל
אביב כוכבי והרמטכ"ל הקפריסאי דימוקריטוס זרווקיס צילום: דובר צה"ל

משרד ההגנה הקפריסאי החל ליישם את החלטת הממשלה לרכוש את כיפת ברזל, וכבר נחתמו הסכמים הנוגעים לעסקה עם ישראל, כך דווח בתקשורת היוונית. לא דווח כמה סוללות יירכשו, ולא מתי הן אמורות להגיע.

סוללות כיפת ברזל נועדו לצבא הקפריסאי כדי להגן מפני איום טורקי. בדיווח היווני נאמר כי "המערכת נחשבת לאידיאלית לצרכי ההגנה האווירית הקפריסאית וכן לאיום מל"טים טורקיים".

כזכור בחודש מרץ האחרון, מפקד הצבא הקפריסאי, דימוקריטוס זרווקיס, היה בישראל בביקור שכלל סיור בסוללת כיפת ברזל. בנוסף במאי האחרון הרמטכ"ל ושר הביטחון ביקרו בקפריסין שם לקחו חלק בתרגיל "מעבר לאופק".

הרמטכ"ל נועד עם רמטכ"ל קפריסין, רב-אלוף דימוקריטוס זרווקיס, בליווי נספח צה"ל ביוון וקפריסין, אלוף-משנה יוסי פינטו, וראש מחלקת בינ"ל בחטיבת קשרי חוץ, אלוף משנה גיל דולוב. הביקור בקפריסין היה במסגרת תרגיל "מרכבות האש" - חודש המלחמה של צה"ל.

השניים דנו באתגרים הביטחוניים המשותפים לשתי המדינות במרחב המזרח התיכון ובהזדמנויות להרחבת שיתוף הפעולה בין הצבאות. בסיום, הרמטכ"ל הודה לגנרל על תרומתו להוצאה לפועל של האימון המורכב באדמת קפריסין.

 

כיפת ברזל טורקיה קפריסין אביב כוכבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד