כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

העונש הוחמר: הצית אולם מכוניות - וזה מס' השנים שישב בכלא

בית המשפט העליון קיבל את ערעור הפרקליטות והחמיר את עונשו של הנאשם מ-27 חודשים ל-5 שנות מאסר בפועל, לאחר שהורשע בהצתת אולם תצוגה של מכוניות

העונש הוחמר: הצית אולם מכוניות - וזה מס' השנים שישב בכלא
מעצר. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בית המשפט העליון קיבל את ערעור הפרקליטות והחמיר את עונשו של הנאשם מ-27 חודשים ל-5 שנות מאסר בפועל, לאחר שהורשע בהצתת אולם תצוגה של מכוניות.

בית המשפט העליון קבע בפסק הדין, כי הגיעה העת להעלות באופן משמעותי את רף הענישה בעבירות הצתה וכי העלאת רף הענישה בעבירות הצתה שבבסיסן בין היתר תופעת "פרוטקשן" או כדרך לפתרון סכסוכים עסקיים, צריכה להיעשות בהדרגתיות.

מדובר בנאשם, אשר הצית יחד עם שני אחרים אולם תצוגה של מכוניות של חברת "ליס קאר" בצפון. הנאשם שפך 16 ליטר בנזין והעלה את הרכבים באש, 3 רכבים נשרפו וגם אולם התצוגה עצמו וכתוצאה מכך נגרם נזק של למעלה ממיליון שקלים.

הנאשם הורשע בביצוע עבירות של הצתה, התפרצות לבניין שאינו מקום מגורים, שיבוש מהלכי משפט ועוד ובית המשפט המחוזי בנצרת גזר עליו עונש של 27 חודשי מאסר, מאסר על תנאי ופיצוי לאולם התצוגה בסך של 85,000 ש"ח.

הפרקליטות הגישה ערעור על קולת העונש ובית המשפט העליון קיבל כאמור את ערעור הפרקליטות והחמיר את עונשו של הנאשם באופן משמעותי, ל-5 שנות מאסר בפועל, זאת בהתחשב בכלל שלפיו אין דרכה של ערכאת הערעור למצות את העונש.

בית המשפט העליון החמיר את עונשו של הנאשם, על אף שלמרבה המזל לא נפגע אדם כתוצאה ממעשה ההצתה והנזק היה רכושי בלבד, וקבע כי "העונש שהושת על המערער בבית משפט קמא אינו משקף את הנחישות שבה יש לפעול אל מול עבירת ההצתה. הגיעה אפוא העת להעלות באופן משמעותי את רף הענישה בעבירות הצתה, כאשר העונש הוא המסר אל מול המסר העברייני האלים שבמעשה ההצתה".

גזר דין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד