כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הסכמי אברהם עם כוכבית

איחוד האמירויות מחזירה את השגריר לאיראן

איחוד האמירויות תשיב את השגריר של המדינה לאיראן. בשנים האחרונות לא היה שגריר אמירותי בטהראן בשל המשבר בין מדינות המפרץ לבין איראן. בשבוע שעבר גם כווית החזירה את שגרירה לטהראן

איחוד האמירויות מחזירה את השגריר לאיראן
הנשיא הרצוג באמירויות צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

סוכנות הידיעות האמירתית הרשמית מדווחת כי איחוד האמירויות תשיב את השגריר של המדינה לאיראן, לאחר שבשנים האחרונות לא היה שגריר אמירתי בטהראן בשל המשבר בין מדינות המפרץ לבין איראן. בשבוע שעבר גם כווית החזירה את שגרירה לטהראן.

עוד דווח בסוכנות הידיעות כי ההחלטה להשיב את השגריר התקבלה לאחר שיחה טלפונית שהתקיימה בסוף החודש שעבר בין שר החוץ האמירתי למקבילו האיראני, וכי משרד החוץ האמירותי ציין כי החזרת השגריר "תדחוף קדימה את היחסים, דבר שיביא להגשמת האינטרסים המשותפים של שתי המדינות ושל האיזור".

עוד דווח כי השגריר, השגריר יתחיל את עבודתו בטהראן בימים הקרובים, השגריר סייף מוחמד אל-זאבי, ישוב לתפקידו לאחר שש שנים של נתק ביחסים הדיפלומטים. לאיחוד האמירויות לא היה שגריר באיראן מאז 2016, בעקבות הפריצה לשגרירות הסעודית בטהרן.

החזרתו של השגריר האמירתי לטהרן מגיעה כחלק ממאמצי ההתקרבות בין איחוד האמירויות לאיראן בחודשים האחרונים, אחרי שנים של מתיחות סביב המעורבות האיראנית במלחמת האזרחים בתימן.

הסכמי אברהם איחוד האמירויות איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד