כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
קנס כפול 13

כך ניסתה עיריית תל אביב לעשות קופה

13 בני אדם שרכשו נכס בתל אביב במסגרת קבוצת רכישה, קיבלו כל אחד קנס מעיריית תל אביב בגין אי ניקיונו, אולם לא מדובר בקנס אחד לכולם אלא כל משפחה, כולל זוג ששניהם שותפים בעסק קיבלו קנס מלא בנפרד | וזהו ההסבר של העירייה

כך ניסתה עיריית תל אביב לעשות קופה
אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

13 איש שבשנת 2010 התארגנו לקבוצת רכישה וקנו בניין ישן ברחוב בן יהודה בתל אביב שהיה מוזנח ונטוש ובמשך כמה שנים הרוכשים היו בתהליך של קבלת היתר בנייה, במהלך התקופה החצר היתה מוזנחת ובשלב מסוים העירייה, בצדק, דרשה שידאגו לניקיון וקנסה את הבעלים בגין כך.

רק שבמקום קנס אחד, הכפילו את הקנס במספר הרוכשים - 13 איש כאמור - ולא רק שכל אחד מהם קיבל קנס נפרד, בני זוג שרשומים שניהם כבעלים קיבלו שני קנסות. הרוכשים פנו לעיריית תל אביב והסבירו שהם מבקשים לשלם קנס אחד ולבטל את כל היתר, ובתור תשובה קיבלו איומים בעיקולים והכפלה ואפילו שילוש של גובה הקנס.

רענן, אחד מחברי הקבוצה, תוהה: "ומה אם היינו 100 משפחות בקבוצת הרכישה? היו מכפילים את הקנס ב-100?". כך דווח בתכנית 'יהיה בסדר' בגלי צה"ל.

מעיריית תל אביב נמסר לגל"צ: "חוק העזר העירוני קובע כי חלה אחריות על בעלים ומחזיקים של נכס, ביחד ולחוד, לטפל במפגעים ולשמור על ניקיון השטחים המשותפים בנכס והאכיפה מתבצעת בהתאם. לכן, הודעות קנס נשלחות לכל אחד מהבעלים או המחזיקים. במקרה של מספר מחזיקים באותו הנכס, כמו במקרים המדוברים, באפשרותם לשלם דו"ח אחד המוסכם ביניהם ולפנות אל הרשות בבקשה לביטול הדוחות האחרים בהתאם לקבוע בחוק וכפי שמפורט בטופס הודעת הקנס והבקשה תיבחן. העירייה תמשיך לדרוש שמירה על הסדר במרחבים המשותפים בבניינים לרווחת ולמען שמירה על בטיחותם של התושבות והתושבים".

עיריית תל אביב קנס קבוצת רכישה ניקיון בניין נטוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד