כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"אי אפשר לתאר את עונג השבת"

המוזיקאי מתחזק: בגיל 30 שמעתי קידוש ובגיל 50 חגגתי בר מצווה

המוזיקאי נמרוד לב מתל אביב שיתף עם עוקביו את תחושותיו ורגשותיו בהתחזקותו והתקרבותו לדת: "אי אפשר לתאר את עונג השבת, כשחוזרים מהתפילה, אושר מרוח על פנינו… ישר אל קידוש וארוחה שממתינה לנו על הפלטה" | וגם, "שירי שבת ולימוד על שולחן השבת ומשניות וגמרא"

המוזיקאי מתחזק: בגיל 30 שמעתי קידוש ובגיל 50 חגגתי בר מצווה
נמרוד לב צילום: מתוך פייסבוק

"כמה רחוק הייתי מיהדות? בגיל 30 ראיתי פעם ראשונה קידוש, בגיל 50 עשיתי בר מצוה ועליתי לתורה. והיום? היום אני שומר שבת כהלכתה - עונג שלוש סעודות ולימוד ותפילות, וקורא בשבתות לעולים בתורה במניין. ובכל זאת נשארתי 'תל אביבי' וכל סביבתי ומשפחתי 'חילונית', אז מה? את כל היהודים אוהב הבורא". כך סיפר המוזיקאי ואיש התקשורת נמרוד לב.

את הדברים כתב לעוקביו ברשת הטוויטר וזכה לחיבוק חם ואוהב מרבים שהתרגשו כי הוא עושה ממשיך להתחזק ולהתקרב לדת בגיל 52. נמרוד השיב לחלק מהשאלות ותיאר: "אי אפשר לתאר את עונג השבת, כשחוזרים מהתפילה, אושר מרוח על פנינו… ישר אל קידוש וארוחה שממתינה לנו על הפלטה מבלי להכין מבלי להתאמץ רק הושט היד וקטוף, הכל כבר הכנו מראש, ואז שירי שבת ולימוד על שולחן השבת ומשניות וגמרא, ופירות כדי להרבות בברכות, אין דבר טוב מזה".

לשאלת אחד המגיבים כתב לב: "שומר מצוות בחלקן ואז רובן כבר יותר מעשור, כבר כמה שנים כהלכתן ממש על קוצו של יוד, ובר מצווה השלמתי לפני שנה כי לא עשיתי בתור ילד… פרשת ואתחנן, עשרת הדיברות, שמע ישראל, עליתי לתורה בבית כנסת בירוחם, מפעים וממלא השראת רוח. תודה על הדברים המחזקים!".

משתף עם עוקביו הנחת תפילין.

כשנשאל אם הוא לומד גם חסידות, השיב: "ברור, גם, וגם הלכה, פשט, דרש, ראשונים, אחרונים, קבלה, משניות וגמרא, כל חוכמת ישראל באשר היא, שלמות שלמה הפרושה על אלפי שנה, מאז ועד תמיד".

באשר לשמו "נמרוד", כתב: "שאלתי לפני שנים, אמרו לא לשנות, הוספתי שם עליה לתורה אברהם. מאז אני נמרוד אברהם לב".

נמרוד לב מוכר כמוזיקאי ושימש גם כנציג ציבור במסגרות שונות לאורך השנים. הוא היה בעברו חבר במליאת רשות השידור, חבר ועדת האתיקה ויו"ר ועדת מדיה דיגיטלית וטכנולוגיה של מוסדות הרשות בין השנים 2011 - 2014. מאז שנת 2012 מכהן כחבר הוועד המנהל של התזמורת הסימפונית ירושלים.

 

התקרבות לדת בר מצווה קידוש שמירת שבת נמרוד לב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד