כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הצהרה (לא) מפתיעה

מזכ"ל הליגה האיסלאמית מגנה את תקיפת הסופר ההודי

מוחמד בן עבדול כרים אל-עיסא, מזכ"ל הליגה העולמית המוסלמית, כינה את המתקפה על הסופר ההודי שפרסם ספר בגנות הנביא מוחמד "פשע שהאיסלאם אינו מקבל, יש טקסטים בדת האסלאמית שמתנגדים לאלימות, והטקסט הזה מפורש"

מזכ"ל הליגה האיסלאמית מגנה את תקיפת הסופר ההודי
מוחמד אל עיסא בביכנ"ס בוורשה צילום: Christoph Strack @Strack_C

מזכ"ל הליגה האיסלאמית גינה את התקיפה של סלמאן רושדי, ואמר כי היא "לא מקובלת על האיסלאם". אל-עיסא השתתף בכנס בדיאלוג בין-דתי בעיר רימיני באיטליה, הוא אמר: "האסלאם מתנגד לאלימות ולעולם לא נוכל להודות בשום שיטה של ​​אלימות. לא ניתן להתמודד עם סוגיות דתיות ואינטלקטואליות, לרבות ביטויים שעלולים להיקרא במלואם או בחלקם כפוגעניים, בדרכים אלימות אלו".

"יש טקסטים בדת האסלאמית שמתנגדים לאלימות. והטקסט הזה מפורש", אמר. אל-עיסא שמכהן גם כנשיא ארגון החלאל האיסלאמי הבינלאומי (גוף כשרות איסלאמי) ושר המשפטים הסעודי לשעבר, נחשב לקול עולמי מוביל בנושא האיסלאם המתון וכן לדמות מפתח במאבק במאבק באידיאולוגיה הקיצונית. מנהיגים דתיים ופקידי ממשל כאחד שיבחו אותו על מאמציו לקדם מתינות, שיתוף פעולה ודו-קיום בין כל האנשים.

אל-עיסא גינה את המתקפה על סופר הודי סלמאן רושדי, שהיגר לבריטניה ובהמשך עבר לארה"ב, רושדי נדקר ואיבד עין אחת לאחר שקיצוני מוסלמי ממוצא לבנוני דקר אותו בניו יורק לפני כשבועיים לאחר שכעס על הספר שפרסם לפני עשרות שנים 'פסוקי השטן' שם יש כמה פרקים שלועגים לנביא מוחמד.

איש הדת הסעודי, מוחמד אל-עיסא, שגינה את ההתקפה, הוא מזכ"ל "ליגת העולם האסלאמי" והוא הגיע למחנה אושוויץ לפני שנתיים כחלק מאירועי יום השואה הבינ"ל וציון שחרור המחנה. הוא נשא תפילה לזכר הנספים. והתלווה אליו נשיא הוועד היהודי האמריקני. יחד עמו הגיעו אנשי דת מוסלמיים נוספים.

אחרי הביקור באושוויץ, משלחת אנשי הדת המוסלמים בראשות איש הדת הסעודי, מוחמד אל-עיסא, המשיכה לוורשה, שם ביקרה בבית כנסת וכך התבטא אל-עיסא שם: "אף מוסלמי לא יכול להכחיש את אושוויץ. אף מוסלמי לא יכול להצדיק פשע כזה. לא ניתן לאמץ סטנדרטים כפולים בעבור ערכים". כך שלא מפתיע דבריו נגד פגיעה בסופר סלמאן רושדי.

סלמאן רושדי סעודיה הודעת גינוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד