כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
הפיילוט יוצא לדרך

לראשונה: טייסים ישראלים יטיסו פלשתינים לקפריסין

פלשתינים מבית לחם ומחברון ימריאו היום מנמל התעופה רמון לנופש בקפריסין ויעברו בידוק ביטחוני קפדני. בירדן לא מרוצים ופועלים מול בכירים ברשות למנוע את הרחבת המיזם

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

הפיילוט המאתגר יוצא לדרך. לראשונה 40 נוסעים פלשתינים מבית לחם ומחברון ימריאו היום מנמל התעופה רמון לנופש בקפריסין ויעברו בידוק ביטחוני קפדני. בירדן לא מרוצים ופועלים מול בכירים ברשות למנוע את הרחבת המיזם, כך מדווח שמעון יעיש ב'ישראל היום'.

טיסות המיועדות לפלשתינים וישראלים ימריאו מישראל, כאשר היום (שני) תצא הטיסה הראשונה משדה התעופה רמון ללרנקה שבקפריסין. ארקיע היא חברת התעופה שתוציא לפעול את הטיסות. בניגוד למה שסברו תחילה, טורקיה כרגע ירדה מהפרק, אך ייתכן שבקרוב יופעלו טיסות ישירות לפלשתינים גם לטורקיה, לדובאי ואולי אף לשארם א-שייח שבחצי האי סיני.

אמיר עאסי, שיזם את הפרוייקט סיפר ל'ישראל היום': "מדובר בפיילוט שבו ישתתפו כ-40 תושבי יהודה ושומרון מהערים הפלשתיניות בית לחם וחברון. בשלב זה ימריאו 40 נופשים בלבד שיצאו באוטובוסים מסודרים מהערים הפלשתיניות עד לגבול עם ישראל, שם יעברו בידוק בטחוני, יועברו לאוטובוס ישראלי שיקח אותם בנסיעה של כשעתיים וחצי עד לנמל התעופה רמון".

מהפרטים הידועים עד כה, נראה כי הנוסעים הפלשתינים שעברו את הבידוק הביטחוני הישראלי כבר במעבר הגבול, יעברו בידוק נוסף שאותו עובר כל נוסע עם רגע הגעתו לשדה התעופה. בנוסף יוכלו להסתובב בחופשיות בשטח הנמל, ליהנות מחנויות הדיוטי פרי והשירותים השונים שיש לשדה התעופה להציע עד רגע העלייה למטוס.

לטיסות היוצאות משדה התעופה רמון עבור הציבור הפלשתיני היו ביקושים גבוהים כבר מרגע ההשקה, אולם גורמים ברשות הפלשתינית יצרו קשר עם הנוסעים וניסו לשכנע אותם שלא להשתתף בפיילוט הטיסות הישירות משדה התעופה רמון.

פיילוט פלסטינים חברון בית לחם קפריסין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד