כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בכמעט מיליון ש"ח

מצפת ועד אילת: כך נעקצו עשרות מפרסמי מודעות

לבית המשפט הוגש כתב אישום נגד תושב קרית ים, זאת לאחר שקיבל במרמה רכוש בשווי של למעלה מ-830,000 ש"ח מעשרות אנשים אשר פרסמו מודעות באתר מכירות 

מצפת ועד אילת: כך נעקצו עשרות מפרסמי מודעות
אילוסטרציה צילום: unsplash

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הגישה לאחרונה לבית המשפט השלום בירושלים כתב אישום נגד יצחק טובי (41) מקרית ים, זאת לאחר שקיבל במרמה רכוש בשווי של למעלה מ- 830,000 ₪ מעשרות אנשים אשר פרסמו מודעות באתר מכירות אינטרנטי.

מכתב האישום שהוגש על ידי עו"ד אורי קרויטנר עולה כי הנאשם, נהג לפנות לאנשים מצפת ועד אילת, אשר פרסמו מודעות למכירת מוצרים יקרי ערך באתר מכירות אינטרנטי, הציג עצמו בפניהם בזהות שאינה שלו וביקש לרכוש מהם את המוצרים.

הנאשם נהג לתת למתלוננים שיקים מזויפים, שרק לאחר שהנסיון להפקיד את השיק או לפדותו כשל, התחוור להם כי מדובר בשיק מזויף. אך לרוב, נהג הנאשם לשלוח למתלוננים אסמכתאות בנקאיות מזויפות עליהן נרשם, בכזב, כי סכום התמורה עליו הוסכם הועבר מחשבון הבנק של האדם אליו התחזה הנאשם, לחשבון הבנק של המתלונן. בדרך זו קיבל הנאשם לידיו מ כ- 120 מתלוננים באירועים שונים, רכוש בשווי של מאות אלפי שקלים, הכולל בין היתר טלפונים ניידים, תכשיטים, מחשבים, אייפדים, מקררים, שעונים חכמים ושעון יוקרה ועוד.

בנוסף, הנאשם נקט בדרכים שונות ומתוחכמות כדי להסתיר את ביצוע העבירות וכדי לטשטש את עקבותיו, ובין היתר הוא פעל באמצעות "טלפון מבצעי" שבו החליף כל הזמן כרטיסי סים, הוא נהג למחוק את ההתכתבויות עם המתלוננים בסמוך לקבלת הרכוש, הוא הפעיל נהגי מוניות תמימים אשר הביאו לו את הרכישות, וכן הוא השתמש בשורה של זהויות בדויות (בין היתר באמצעות צילומים של תעודות מזהות - מזויפות או אמיתיות). כמו כן הוא עשה שימוש בעשרות תבניות של אסמכתאות בנקאיות שהחזיק, ושאותן נהג לזייף ולשלוח לקורבנותיו, כאסמכתא כביכול על כך שהעביר לחשבונות הבנק שלהם את התמורה שסוכמה לרכישת המוצר.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים שהוגשה במקביל עמד עו"ד קרויטנר על הסכנה הרבה הנובעת מהנאשם ועל הצורך להחזיקו במעצר, ובין היתר ציין כי על אף שהנאשם נעצר לפני מספר חודשים במסגרת חקירת פרשה זו, הדבר לא הפריע לו לשוב לסורו ולהמשיך לבצע את אותן עבירות, ונראה כי הוא דווקא "שייכלל את שיטותיו על מנת להקשות על איתורו, והמשיך מאז לבצע עבירות כלפי עשרות קורבנות נוספים"

 

 

הונאה כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד