כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"הר הבית לא לנו"

צפו: מרן חכם שלום זצוק"ל בירך את השגריר בברכת כהנים

שגריר איחוד האמירויות בישראל ביקר את חכם שלום כהן זצוק"ל בשנה שעברה בביקור היסטורי. חכם שלום שוחח עם השגריר על הסכמי אברהם עם ישראל, ועל מצבם של היהודים המתגוררים במפרץ. חכם שלום אמר לשגריר "הר הבית זה לא לנו, אנחנו אסורים לעלות שם"

צפו: מרן חכם שלום זצוק"ל בירך את השגריר בברכת כהנים
השגריר עם חכם שלום כהן צילום: ישי ירושלמי

שגריר איחוד מוחמד אל חאג'ה ביקר בשנה שעברה בביתו של ראש הישיבה ונשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן זצוק"ל, שם שוחחו השניים על הסכמי אברהם עם ישראל, ועל מצבם של היהודים המתגוררים במפרץ. הבוקר (שני) ספד השגריר לנשיא מועצת חכמי התורה.

הכתבה של רועי קייס, ראש דסק ערבים בכאן 11 

בביקור שהתקיים במאי 2021 חכם שלום כהן אמר לשגריר בשפה הערבית, "אנחנו אחים". בנוסף התייחס לעלייה להר הבית ואמר לאורחו: "הר הבית זה לא לנו, אנחנו אסורים לעלות שם, הערבים הם השולטים שם, אם היהודים רוצים לעלות זה אסור להם, אנחנו לא עולים לשם". השגריר אמר לרב כי חשוב שהוא ידבר על כך, ושישמעו את דבריו כמה שיותר. "לצערי הקולות הללו לא נשמעות מספיק, ואנחנו חייבים שהם יישמעו יותר, כי הקולות האחרים נשמעים חזק יותר".

השגריר אמר לחכם שלום זצוק"ל: "איחוד האמירויות נמצאים כדי להביא דרך חדשה, ושלום בין העמים, תקווה טובה, אנחנו באים לשלום, עם לב פתוח, אנחנו בשביל הדורות הבאים, אנחנו באמירויות מאד גאים להיות אי של סובלנות, יש לנו יותר מ-200 לאומים אצלינו, אנחנו שתי מדינות שיש בהם חיים אמיתיים בסביבה, חבל שזה רק שתי מדינות כאלה".

השגריר סיפר לנשיא המועצת זצוק"ל כי כאשר הגיע ארצה בפעם הראשונה, הוא נדהם לראות אנשים חמים וטובים שיש בישראל, "אנשים עם לב טוב, אנשים כאן מכבדים את המבוגרים, לצערי האחים המוסלמים, או תחנות טלוויזיה כמו אל ג'זירה מנסים להראות דברים אחרים, וזה היה הרושם שלי לפני שהגעתי לישראל".

השגריר ביקש מהרב ברכה כדי "להצליח במשימה שלו" וסיפר כי הם בונים באיחוד האמירויות מקום קדוש לשלושת הדתות, בעלות של מיליארד דולר, הנוכחים אמרו כי המקום ישא את השם "בית אברהם".

חכם שלום כהן בירך את השגריר בברכת כהנים כשהוא מניח את ידיו על ראשו ולסיום העניק לו במתנה 'ברכת הבית' עם ברכת כהנים. המתנה הייתה חתומה בשמו של חכם שלום כהן. השגריר מצידו העניק מתנה לחכם שלום כהן, מזכרת יוקרתית מאיחוד האמירויות. בנוסף הביא השגריר תמרים באריזה מוזהבת מאבו דאבי.

חכם שלום כהן איחוד האמירויות מוחמד אל חאג'ה הר הבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד