כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
אחרי 'גן החיות' בשקיות

פקחי הבריאות הגיעו לביקורות פתע במפעל סנפרוסט

אחרי עכבר, חילזון חלקי נחש, רגל של ציפור וממצאים נוספים: משרד הבריאות מעדכן כי נערכה בקרת פתע במפעל סנפרוסט ע"י מפקחי שירות המזון מחוז הצפון של משרד הבריאות | חברת תנובה: "אנו מתנצלים בפני הלקוחות והצרכנים, ולוקחים אחריות מלאה"

פקחי הבריאות הגיעו לביקורות פתע במפעל סנפרוסט
מוצרי סנפרוסט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משרד הבריאות ביצע היום בקרת פתע במפעל סנפרוסט: לאחר הפרסום על חצי עכבר שהתגלה לפני כשבועיים בתוך שקית שעועית ירוקה של סנפרוסט, ולאחר הודעת הריקול של החברה על המוצר שעועית ירוקה חתוכה קפואה, בו נמצא חלק מנחש בתוך מוצר של החברה, זאת בנוסף לעדויות צרכנים על חילזון שנמצא באחת השקיות, הודיעו היום במשרד הבריאות על ביקורת פתע שנערכה במפעל.

משרד הבריאות מעדכן כי היום, (שני) נערכה בקרת פתע במפעל סנפרוסט ע"י מפקחי שירות המזון מחוז הצפון של משרד הבריאות בהשתתפות רופאת המחוז.

במשרד הבריאות מדגישים כי בתחילת אוגוסט ולאחר ממצא העכבר נעשתה ביקורת במפעל זה.

במהלך הבקרה שהתקיימה היום נבחנו ונבדקו תהליכי הייצור והאריזה במפעל לרבות תיעוד ומסמכים ובדגש על האמצעים האמורים להפחית ולטפל בהמצאות ונוכחות גופים זרים מן החי במוצרים.

עוד מציינים במשרד כי במהלך הבקרה עלו ממצאים ונקודות לשיפור לכל אורך שרשרת התהליך אשר יועברו למפעל בכתב להתייחסות ולטיפול.

במשרד הבריאות מדגישים כי האירוע עדיין בתחקור והמפעל נעזר במספר מומחים לבחינה מחודשת של תהליכי הייצור, הבקרה ואבטחת האיכות.

במקביל לביקורת הפתע שנערכה התייחס היום אייל מליס, מנכ"ל קבוצת תנובה, לפרסומים האחרונים אודות הממצאים: "אנו מתנצלים בפני הלקוחות והצרכנים ולוקחים אחריות מלאה. אנו בוחנים ביסודיות את בקרות איכות המיון במפעל, בסיוע מומחים מחו"ל. על סמך חוות דעת מקצועית סברנו שאין סיכון בריאותי לציבור. קיבלנו את הוראת משרד הבריאות לבצע ריקול ביום שישי האחרון, הודענו עליו כבר בשבת, והתחלנו בביצועו אתמול, בבוקר יום ראשון. אנו מזמינים צרכנים המחזיקים מוצרי שעועית של סנפרוסט, לפנות אלינו ולקבל זיכוי כפול, לרכישת מוצרי סנפרוסט. הלקוחות מוזמנים לפנות למוקד שירות הצרכנים של סנפרוסט בטלפון 1-800-282-844 לקבלת שוברי הזיכוי".

בחברה מדגישים עוד כי סנפרוסט תבצע מהלכים מתקנים לשיפור האיכות במפעל וכי המפעל הוא מהמתקדמים בתחומו בעולם בתחום הירקות הקפואים. המפעל אשר פועל במגדל העמק הוקם בשנת 1970, הוא מבוסס על חקלאות מקומית ועובדים בו כיום 270 עובדים, כולם תושבי הפריפריה. מדי שנה עוברים במפעל כ-7,000 טון שעועית טרייה מחקלאות ישראלית, המהווה 5 מיליון שקיות שעועית בשנה.

עוד צוין כי "סנפרוסט רואה חשיבות עליונה בבטיחות המוצר, ומשקיעה רבות הן בתהליכי הייצור והן בתהליכי בקרת האיכות. החברה מודיעה על שורת צעדים לשיפור בקרת האיכות של המפעל בטווח המיידי ובטווח הרחוק: החברה תכפיל את כח האדם בקווי השעועית, ותבצע מיון מחדש של מלאי השעועית אשר נמצא במפעל, באופן ידני ובאופן אוטומטי. בנוסף ימונה גורם חיצוני בכיר, לבדיקת תהליכי האיכות ולליווי ביצוע האיסוף והמיון מחדש. החברה הודיעה גם על הבאת מומחים חיצוניים מחו"ל בתחום אבטחת האיכות, כאשר הראשון בהם יגיע השבוע. בנוסף החברה תתגבר גם את מערכות המיון האוטומטי האופטיות, אשר יגיעו למפעל בתוך מספר חודשים, בהשקעה של כ-2 מיליון שקל".

משרד הבריאות ביקור פתע סנפרוסט ריקול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד