כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לאחר מחלה קצרה

המגיד שיעור ממודז'יץ וסאדיגורה הלך לעולמו

הלם בחצרות סאדיגורה ומודז'יץ עם הסתלקותו של הגאון החסיד רבי מרדכי בקנרוט זצ"ל מגיד שיעור בישיבת רוז'ין סאדיגורה ומחשובי נכבדי חסידות מודז'יץ ומקושר לאדמו"רי החסידות. הלוויתו בצהריים בבני ברק

המגיד שיעור ממודז'יץ וסאדיגורה הלך לעולמו
הגאון החסיד רבי מרדכי בקנרוט זצ"ל צילום: שוקי לרר

ברוך דיין האמת: הלך לעולמו הגאון החסיד רבי מרדכי בקנרוט זצ"ל מנכבדי וחשובי חסידי מודז'יץ ור"מ בישיבה לצעירים רוז'ין סאדיגורה בבני ברק שנפטר לבית עולמו לאחר מחלה קצרה והוא בן 65 בפטירתו. 

המנוח זצ"ל נולד בי"ז שבט תשי"ז לאביו הרה"ח ר' אורי בקנרוט ז"ל, משפחתו חוטרת מגזע חסידי טשורטקוב מדורי דורות. היה חתנו של הרה"ח ר' שמואל שמעלקא גריפל ז"ל. 

היה מהיושבים ראשונה בחצר הקודש מודז'יץ, ומפארי העדה, שימש רבות בשנים כמשגיח בישיבת 'אמרי שאול' מודז'יץ ובשנים האחרונות שימש כמגיד שיעור בישיבה לצעירים סאדיגורה.

היה נואם בחסד עליון לרבים זכור שיעוריו המתוקים מדבש שנאמרו בשפה ברורה, דבק, והיה מקושר בלב ונפש לאדמו"רי בית מודז'יץ ה'אמרי אש', ה'נחלת דן' זצ"ל והרבי שליט"א, וכן לאדמו"רי בית רוז'ין סאדיגורה, הוא דבק בתורתם ובדרכי עבודתם בקודש. 

כל חייו עמל בתורה וידע במלחמתה של תורה, העמיד לגיונות של תלמידים והרביץ תורה לעדרים קרוב ליובל שנים, הוא קיבל כל אדם בסבר פנים יפות וביתו היה פתוח לכל נצרך.

הלם ותדהמה בחצר הקודש סאדיגורה עם פטירתו הפתאומית של המנוח הדגול שהיה קשור ואדוק בצדיקי בית סאדיגורה לדורותיהם ותדיר היה בא לחלות פניהם. היה מתפלל בקביעות בבית המדרש הגדול של חצר הקודש סאדיגורה והיה מחשובי העדה היושבים ראשונה בשולחנות הטהורים, זכה להעמיד תלמידים רבים בשיעוריו הנפלאים במשך יובל שנים. חיבר את הספר 'מאמר מרדכי' על סוגיות הש"ס. 

לפני כחודש גילו אצלו את המחלה הנוראה ומאז מצבו הלך והידרדר, בשבועיים האחרונים אושפז בבית החולים והבוקר השיב את נשמתו ליוצרה.

רק לפני כחודש עוד כתב מאמר בעלון 'בשבילי דשא' של חסידי מודז'יץ לקראת סיום זמן קיץ, זאת במסגרת מאמרים שהיה כותב מידי פעם לפי התקופה, מאמרים שנכתבו בטוב טעם ונקראו בשקיקה על ידי החסידים.

השאיר אחריו משפחה ענפה, דורות ישרים מבורכים, לתורה ויראת שמים בניו, מחשובי האברכים בחצר חסידות מודז'יץ, רעייתו שתחי' ואחיו כרה"ח ר' אברהם בקנרוט מחשובי חסידי מודז'יץ.

בחייו, בשנת תשע"ד שיכל את בתו האישה הצעירה מרת שושנה דינה פורייס ע"ה כשהיא בת 29 בפטירתה, היא נפטרה לאחר מחלה בכליות.

מסע הלוויה בשעה 15:00 בצהריים מביתו ברחוב האדמו"ר מגור 24 בבני ברק, דרך בית המדרש של חסידי מודז'יץ ברחוב חבקוק, ומשם בישיבת רוז'ין סאדיגורה ברחוב עזרא 18 לבית החיים ויז'ניץ בעיר שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

חסידות מודז'יץ חסידות סאדיגורה הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד