א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
זה לא יהיה פשוט

בקרוב נדע: נסראללה נערך לתקוף את ישראל?

על רקע המו"מ על גבול המים הכלכליים בין ישראל ללבנון וההתערבות של חיזבאללה שמחריף את איומיו כלפי ישראל, מסביר הפרשן הצבאי יוסי יהושוע כי בחודש הבא צפוי להתחלף מפקד פיקוד צפון, אם צה"ל יעכב זאת, סבירות גבוהה שיש לנו מערכה בפתח | "חיזבאללה התחמש מאוד מאז מלחמת לבנון השנייה לפני כ־15 שנה, ויצר מאזן שמאיים על ישראל"

בקרוב נדע: נסראללה נערך לתקוף את ישראל?
לוחמי חיזבאללה משקיפים לישראל צילום: Basel Awidat/Flash9

על רקע המו"מ בין ישראל ללבנון על גובל המים הכלכליים, במטרה להסדיר את הבעלות על אסדות הגז, מזכ"ל ארגון חיזבאללה, שייח חסן נסראללה מגביר את הרטוריקה הלוחמנית שלו כלפי ישראל, ומאיים כפי שלא נשמע שנים רבות. הפרשן הצבאי של 'ידיעות אחרונות' יוסי יהושע מסביר כי למרות הצהרותיו התוקפניות של נסראללה, בישראל אמנם נערכים, אך הסבירות שחיזבאללה יפתח בעימות - נמוך.

יהושע מסביר כי אינדיקציה להסלמה אפשרית מול חיזבאללה ניתן יהיה ללמוד בקרוב. ב-11 בספטמבר אמור להתחלף מפקד פיקוד צפון אמיר ברעם, מניסיון העבר, כשבצבא מעריכים שתהיה התלקחות בזירה הצפונית, הם דוחים את מועד החלפות הפיקוד.

כך נהגו לפני תקיפת הכור בסוריה בשנת 2007. אם גם הפעם החילופים יידחו - ניתן יהיה להבין עד כמה סביר בעיני הצבא שיהיה עימות.

מול חיזבאללה המצב שונה לגמרי, מסביר יהושוע. לדבריו הארגון התחמש מאוד מאז מלחמת לבנון השנייה לפני כ־15 שנה, ויצר מאזן שמאיים על ישראל.

לכן, בסבב הזה - אם ייפתח, צה"ל יהיה חייב להגיב בעוצמה שתחזק את ההרתעה שנשחקה מול החיזבאללה - ובכך להרחיק את העימות הבא.

 

לבנון חיזבאללה חסן נסראללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד