י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
חשש ממתקפת ענק

ארה"ב משגרת אזהרה חריגה לאזרחיה באוקראינה

ארה"ב קוראת לאזרחיה שנמצאים באוקראינה לעזוב את המדינה עקב היערכות של רוסיה להגביר את התקיפות על תשתיות אזרחיות ומבני ממשל סביב יום העצמאות האוקראיני, שיצוין מחר ובו האוקראינים מציינים את קץ השלטון הסובייטי

ארה"ב משגרת אזהרה חריגה לאזרחיה באוקראינה
צילום סלפי ברחובות קייב על טנק רוסי צילום: צילום מסך

שגרירות ארה"ב בקייב קוראת לאזרחים אמריקאים לעזוב את המדינה, משרד החוץ האמריקני הודיע כי אזרחים עומדים בפני סיכון מוגבר ממתקפות צבא רוסיה בימים הקרובים.

ההתראה הביטחונית פורסמה אמש (שני) בלילה, כאשר גורמים רשמיים בארה"ב ואוקראינה העלו חשש כי כוחותיו של פוטין עשויים לפתוח במתקפה חדשה ביום רביעי המציין שישה חודשים לתחילת הפלישה וגם ליום העצמאות האוקראיני. כאשר האוקראינים מציינים את קץ השלטון הסובייטי.

בהודעה נאמר כי "למשרד החוץ יש מידע שרוסיה מגבירה את המאמצים לפתוח במתקפות נגד התשתית האזרחית של אוקראינה ומתקנים ממשלתיים בימים הקרובים". האבטחה תוגברה בקייב וברחבי אוקראינה לקראת יום העצמאות, כאשר גורמים רשמיים הכריזו על איסור התכנסויות פומביות בשל חששות לגבי תקיפות אוויריות מוגברות של רוסיה במהלך תקופת החגיגות של יום העצמאות.

"עלינו להיות מודעים לכך שהשבוע רוסיה עשויה לנסות לעשות משהו מגעיל במיוחד, משהו אכזרי במיוחד", אמר הנשיא וולודימיר זלנסקי מאוקראינה בנאומו ביום שבת האחרון.

מלחמת אוקראינה רוסיה קייב ארה''ב אזהרת מסע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד