כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

הסכם שיתוף פעולה סייבר-פיננסי נחתם בין ישראל לארה"ב

הסכם שיתוף פעולה (MOU) בתחום סייבר-פיננסי נחתם בין משרדי האוצר של ישראל וארה"ב | ההסכם מעמיק ומהדק את שיתוף הפעולה בהגנה על תשתיות פיננסיות במגוון היבטים

הסכם שיתוף פעולה סייבר-פיננסי נחתם בין ישראל לארה"ב
לחיצת יד צילום: pixabay

מחזקים את הקשרים והביטחון הפיננסי: נחתם הסכם שיתוף פעולה סייבר-פיננסי בין ישראל לארה"ב.

היום (שלישי) נחתם הסכם שיתוף פעולה (MOU) בתחום סייבר-פיננסי בין משרדי האוצר של ישראל וארה"ב. מהצד הישראלי, ההסכם נחתם על ידי יוני מור, ראש מערך סייבר, חירום ובטחון במשרד האוצר. מהצד האמריקאי, חתם על ההסכם טוד קונקלין, Deputy Assistant Secretary. 

ההסכם מעמיק ומהדק את שיתוף הפעולה בהגנה על תשתיות פיננסיות ויציבות המגזר הפיננסי לצורך חיזוק חוסנה של המערכת הפיננסית הלאומית והבינלאומית ונוגע בהיבטים אלו:

שיתוף מידע סייבר פיננסי לרבות מידע על אבטחת סייבר, אירועים ואיומים,מתודולוגיות עבודה לחיזוק חוסן המערכת הפיננסית, וביצוע תרגילים סייבר-פיננסיים משותפים וחוצי גבולות.

ההסכם הינו הראשון מסוגו עליו חותמים משרדי האוצר בתחום המשלב סייבר ופיננסים בהמשך למובילותה של מדינת ישראל בתחום הסייבר-הפיננסי. לאור חתימתו, לקראת סוף שנת 2022 משרדי האוצר יובילו תרגיל סייבר-פיננסי בילטרלי ראשון, המתרגל את עמידות המערכת הפיננסית אל מול מתקפת סייבר מגורמים המאיימים לפגוע בחסינותה של המערכת הפיננסית. 

סגן מזכירת האוצר של ארה"ב, Wally Adeyemo הגיבה לחתימת ההסכם: "אנו שמחים לקבל את ממשלת ישראל כשותפה למאמץ הגלובלי שלנו להפסיק את הכופרה. שותפות זו כבר הביאה לשיתוף נתונים על איומי סייבר בזמן אמת בכדי למנוע הפצת כופרה והתקפות סייבר אחרות מלהשפיע על הסקטור הכלכלי של ארה"ב. אנו מצפים להרחיב את השותפות הזו". 

ראש מערך סייבר, חירום וביטחון במשרד האוצר, יוני מור הגיב אף הוא ואמר: "אני מודה לשותפינו האמריקאים על שיתוף הפעולה הפורה המחזק את חוסנה של המערכת הפיננסית הלאומית. חתימת ההסכם תסייע בשיפור המוכנות בתרחישים סייבר-פיננסיים מהותיים, חוצי- מגזרים. זוהי אבן דרך משמעותית בחיזוק תפיסת ההגנה בסייבר למערכת הפיננסית ואנו רואים אותה כסנונית ראשונה להסכמים ושיתופים פעולה בין לאומיים בתחומים אלו".

 

ארה"ב ישראל הסכם סייבר פיננסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד