כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
סוף לבקבוקים הרעים

החברה האיטלקית הודיעה: יופסק הייצור של 'יינות היטלר'

יקב איטלקי שמיצר כמה עשורים בקבוקי יין עם מותגים של פשיסטים ורודנים כדוגמת היטלר, הודיע שהוא ישים סוף לסדרת היינות מהסוג הזה בשנה הבאה. "זה מספיק, נמאס לנו מכל המחלוקת הזאת"

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: unsplash

אנדריאה לונארדלי, הבעלים החדש של יקב איטלקי שנוי במחלוקת, הודיע השבוע לעיתון איטלקי, היקב 'ויני לונארדלי' יעבור לבעלותו המלאה בתחילת 2023, "אז מהשנה הבאה, כל הקו ההיסטורי עם תוויות של אנשים כמו היטלר ומוסוליני ייעלם".

"בעוד כמה חודשים אני אקח אחריות על החברה שתשנה את שמה. יהיה איפוס וכל 125 הבקבוקים של הקו ההיסטורי יוסרו". אולם קו אחד יישאר, "בגלל שהוא מיוצר יחד עם חברה אחרת, יהיה לו אתר משלו".

"ויני לונארדלי", הממוקם בפריולי ונציה בצפון מזרח איטליה, הציג לראשונה סדרת יינות בהשתתפות דיקטטורים ודמויות פשיסטיות כמו פרנסיסקו פרנקו ויוסף סטלין בשנת 1995. אתר החברה מתהדר כיום בלמעלה מ-37 תוויות שונות, הכוללות עשרות סיסמאות לתהילה נאצית, סדרה נוספת מציגה סמלים ומילים הקשורים לבניטו מוסוליני ולממשלתו הפשיסטית באיטליה.

היינות עוררו כבר מזמן זעם, בשנת 1997, ממשלת גרמניה הגישה מספר תלונות, ו-10 שנים לאחר מכן משטרת איטליה החרימה בקבוקים מהעסק במאמץ "למזער את התעמולה של הפשיזם". אבל חודש לאחר מכן, שופט איטלקי קבע שהם חוקיים למכור. לא ניתן למכור את היינות ברוב מדינות אירופה, כולל גרמניה ואוסטריה, בהן יש חוקים מחמירים האוסרים על מכירת מוצרים או מזכרות החוגגות את הנאציזם. אבל הם נמכרים בסופרמרקטים ברחבי איטליה ובאינטרנט.

היטלר יין איטליה גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד