י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
העיתון שוקל צעדים

עובד ה'ניו יורק טיימס' הילל את רוצחי המתפללים בהר נוף

אחרי שה'ניו יורק טיימס' פיטר לפני שבועיים כתב בעזה ששיבח את היטלר וקרא להרוג יהודים ברשתות, מסתבר שיש עוד שניים כאלה בעיתון שכתבו דברים מבחילים נגד יהודים והעיתון שוקל צעדים נגדם

עובד ה'ניו יורק טיימס' הילל את רוצחי המתפללים בהר נוף
מחבלי חמאס מובילים טילים צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

שני פרילנסרים מעזה שעובדים עבור ה'ניו יורק טיימס' התגלו כאנטישמיים מהזן הנחות ביותר שיש. השניים שיבחו את היטלר ואת הטרור הפלסטיני וקראו ברשתות החברתיות להרוג יהודים. אתר HonestReporting שחשף את הסיפור מדווח כי בעקבות הדיווח שלהם, דוברת העיתון בניו יורק מסרה כי העיתון בוחן את הפוסטים המטרידים ברשתות החברתיות של סולימן היג'י וחוסאם סאלם.

בדומה לכתב פאדי חנונה שפוטר מה'ניו יורק טיימס' לאחר שהתגלה כי הסית לרצח יהודים, התגלו עוד שניים כאלה. אחד מהם הוא סולימן היג'י שנשכר על ידי ה'ניו יורק טיימס' למרות ששנאתו ליהודים ולמדינת ישראל בהחלט פגעה ביכולתו לבצע מטלות שכללו בחירת "נושאים פוטנציאליים לראיונות ועדים" - ללא משוא פנים. בנובמבר 2012, היג'י שיבח את היטלר בפייסבוק. "כמה אתה גדול, היטלר", כתב העיתונאי העצמאי בפייסבוק ושיתף מם בהשתתפות רוצח ההמונים הנאצי. שש שנים מאוחר יותר, ב-26 בדצמבר 2018, הוא פרסם תמונה שלו בחשבון הפייסבוק והצהיר שהוא "במצב של הרמוניה כפי שהיה היטלר בתקופת השואה".

בנוסף להערצתו לנאציזם, סולימאן היג'י הוא שופר של ארגון הטרור חמאס השולט ברצועת עזה. לא פעם, הוא הצדיק את פשעי המלחמה נגד אזרחים ישראלים בכך שתיאר התקפות רקטות חסרות הבחנה כ"התנגדות". במקרה אחד אף התייחס לעיר אשקלון בישראל כ"אל מג'דל הכבושה".

עיתונאי אנטישמי עזתי נוסף הוא חוסאם סאלם שעובד כצלם ב'ניו יורק טיימס' מאז 2018, לאחרונה הוא התבקש על ידי העיתון לתעד את ההסלמה בין ישראל לארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני.

בשנים האחרונות סאלם האדיר בפומבי התקפות טרור פלסטיניות שהרגו לפחות 35 יהודים, מוסלמים ונוצרים חפים מפשע. הפרילנסר של העיתון דחה את הפניות לסיום שפיכות הדמים, ודחה במפורש כל אפשרות לשלום עם ישראל.

בשנת 2011, סאלם שיבח בפייסבוק את פיגוע האוטובוס בירושלים שבו נרצחה הסטודנטית האוונגליסטית הנוצרית הבריטית מרי ג'יין גרדנר, ו-67 אחרים נפצעו. הוא שיבח בשנים האחרונות כמה פעמים מחבלים פלסטינים שרצחו יהודים וקונן על מותם של מחבלים שרצחו יהודים וחוסלו.

ב-18 בנובמבר 2014 חוסאם סאלם כתב בפייסבוק דברי שבח למחבלים שרצחו חרדים. הוא הביע את שמחתו על הטבח של ארבעה מתפללים ושוטר ישראלי-דרוזי בבית הכנסת בשכונת הר נוף בירושלים.

עזה רצועת עזה ניו יורק טיימס אנטישמיות טרור פלסטיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד