י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
אחרי הסקרים המפתיעים

בן גביר משאיר את ההצעה: "עדיין בתוקף"

אחרי שבבוקר הציע באופן רשמי על הסכם שבו חלוקת המקומות ברשימה תהיה שוויונית, יו"ר 'עוצמה יהודית' מודיע שהוא משאיר את ההצעה - אך לא נראה כי הוא מתכוון להמתין הרבה זמן. הוא התייחס לסקרים הדרמטיים הערב: "לא נותן להם לבלבל אותי" | צפו

בן גביר משאיר את ההצעה: "עדיין בתוקף"
איתמר בן גביר צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

69 ימים לבחירות: 'הציונות הדתית' ו'עוצמה יהודית' טרם חתמו על הסכם ריצה משותפת והערב (רביעי) התפרסמו סקרים שעשויים להשפיע על ריצה משותפת, כאשר בחלקם המפלגה הראשונה מתנדנדת סביב אחוז החסימה.

הצדדים לא הצליחו להגיע לסיכום לאחר הפיצוץ סביב המקום השביעי, והבוקר חבר הכנסת איתמר בן גביר הודיע בעקבות לחץ מצד בנימין נתניהו כי הוא מעלה את ההצעה ודורש ריצ-רצ מלא ברשימה, כאשר סמוטריץ' במקום הראשון.

בכנס פעילים שקיים הערב ביישוב אלקנה התייחס בן גביר לארבעת הסקרים שפורסמו הערב ואשר שבחלקם הוא מתקרב למספר דו-ספרתי של מנדטים ואמר, "אני בא מצד אחד עם תחושה טובה, אנחנו בין 9 ל-8 מנדטים. יש סקר שאני לא שמח ממנו, שמראה שסמוטריץ' לא עובר את אחוז החסימה".

למרות זאת, יו"ר 'עוצמה יהודית' מודיע כי ההצעה לרשימה שוויונית עודנה בתוקף, כשלדבריו, "לא נותן לסקרים לבלבל את עצמי, הצעתי הבוקר - בוא נעשה שוויון. ההצעה עדיין תקפה", אמר.

אלא שנראה כי הוא לא מתכוון לחכות הרבה זמן עד לאישור מצד סמוטריץ', ואם האחרון, שמנהל מגעים במקביל עם עמיחי שיקלי, לא יסכים גם להצעה הזאת ייתכן והוא יעלה שוב את המחיר גבוה יותר, תוך דרישה להנהגה משותפת.

יצוין כי בין הסקרים של ארבעת הערוצים ישנם פערים גדולים ביחס שמקבלת 'הציונות הדתית' של בצלאל סמוטריץ', כשהיא רצה בנפרד. לפי סקר 'חדשות 12', סמוטריץ' לא עובר את אחוז החסימה, יממה למחרת הפריימריז במפלגתו. ב'כאן 11' הוא מתנדנד ונמצא על גבול אחוז החסימה עם 4 מנדטים, ומנגד ב'חדשות 13' הוא יציב עם 7 מנדטים.

לעומתו, איתמר בן גביר רחוק מאחוז החסימה בכל הסקרים וזה עוד ללא הרשימה המלאה שהוא מרכיב בימים אלה. ב'חדשות 12' וב'חדשות 13' הוא משיג 9 מנדטים, כשהוא "שותה" בעיקר את 'הליכוד', וב'כאן 11' הוא עם מנדט פחות - 8. ב'ערוץ 14' סמוטריץ' ובן גביר עם 5 מנדטים כל אחד בנפרד.

סקרים איתמר בן גביר בצלאל סמוטריץ בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד