ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
קרונות עלו באש

מעל 20 הרוגים לאחר מתקפת טילים ביום העצמאות האוקראיני

שישה חודשים בדיוק מאז שהכוחות הרוסיים פלשו לראשונה לאוקראינה. האוקראינים חגגו את יום העצמאות תחת מגבלות של התכנסות. לפחות 22 הרוגים מטילים ששיגרו הרוסים לעבר ערים אוקראיניות

מעל 20 הרוגים לאחר מתקפת טילים ביום העצמאות האוקראיני
המלחמה באוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

לפחות 22 בני אדם נהרגו ועשרות נפצעו במתקפת טילים מרוסיה על תחנת רכבת אוקראינית ביום רביעי, כך אמר הנשיא וולודימיר זלנסקי, הטילים נורו ביום העצמאות של אוקראינה מהשלטון הסובייטי.

זלנסקי הזהיר ביום שלישי מפני הסיכון של "פרובוקציות רוסיות דוחות" ביום העצמאות, שצוין שישה חודשים בדיוק מאז שהכוחות הרוסיים פלשו לראשונה לאוקראינה, הלחימה ההרסנית ביותר באירופה מאז מלחמת העולם השנייה.

בנאום בוידאו למועצת הביטחון של האו"ם, אמר זלנסקי כי הטילים פגעו ברכבת בעיירה צ'פלין, כ-150 קילומטרים מערבית לדונייצק הכבושה במזרח אוקראינה. ארבע קרונות עלו באש, אמר.

הנשיא אמר בנאום נרגש לאזרחי אוקראינה, כי אוקראינה "נולדה מחדש" כשרוסיה פלשה והוא נשבע שבסופו של דבר יגרש את הכוחות הרוסיים לחלוטין. "עם חדש הופיע בעולם ב-24 בפברואר בשעה 4 לפנות בוקר, ונולד מחדש. אומה שלא בכתה, לא צרחה ולא נבהלה. אחד שלא ברח. לא ויתר. ולא שכח", אמר, ודיבר מול האנדרטה המרכזית של קייב לעצמאות.

לאחר ימים של אזהרות כי מוסקבה תירה טילים ביום העצמאות של אוקראינה לעבר מרכזים עירוניים, העיר השנייה בגודלה חרקוב הייתה תחת עוצר, לאחר חודשים של הפצצות תכופות. חגיגות יום העצמאות הפומביות ביום רביעי בוטלו, אך אוקראינים רבים ציינו את היום בלבישת חולצות רקומות האופייניות ללבוש הלאומי.

אזעקה נשמעה לפחות שבע פעמים בבירה קייב במהלך היום, למרות שלא היו שיגורים. זלנסקי ואשתו הצטרפו למנהיגים דתיים לטקס בקתדרלת סנט סופיה מהמאה ה-11 של קייב והניחו פרחים באנדרטה לזכר חיילים שנפלו.

בנאומו, המנהיג בן ה-44 נשבע לכבוש מחדש את אזורי הכיבוש הרוסי במזרח אוקראינה וכן את חצי האי קרים, שרוסיה סיפחה ב-2014. "לא נשב לשולחן המו"מ מפחד עם אקדח מכוון לראשנו".

מלחמת אוקראינה רוסיה הרוגים ופצועים יום העצמאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד