כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"אזהרת מסע"

הסוקר מזהיר מהסקרים: "כדאי להיות זהירים"

בעקבות הסקרים אמש שהראו תוצאות מפתיעות, בעיקר את הזינוק של בן גביר לכמעט 10 מנדטים, הסוקר שלמה פילבר מזהיר מפני מפלגות שמנסות להשפיע על התוצאות: "יש יותר ממפלגה אחת שמנסה לדחוף את המספרים בפאנלים של הסוקרים"

הסוקר מזהיר מהסקרים: "כדאי להיות זהירים"
איתמר בן גביר צילום: Tomer Neuberg/Flash90

שלמה פילבר, סוקר 'דיירקט פולס', התייחס אמש (רביעי) לסקרים המפתיעים שהתפרסמו בערוצים השונים ומעלים כמה תופעות מעניינות בעיקר סביב הזינוק של בן גביר.

פילבר פרסם גם הוא אתמול סקר, בו הוא נתן לעוצמה יהודית 5 מנדטים, בניגוד לשאר הסקרים שנתנו 8-9 מנדטים. בציוץ בטוויטר הוא הסביר בעקיפין, והזהיר מכך שמפלגות מנסות להשפיע על תוצאות הסקרים.

"‏רגע לפני שמתחילים להסניף את הסקרים - אזהרת מסע! יש יותר ממפלגה קטנה אחת, שמנסה לדחוף את המספרים בפאנלים של הסוקרים. כדאי להיות זהירים", כתב.

להלן התוצאות מהערוצים השונים: 

כאן 11

בן גביר 8 סמוטריץ' 4

חדשות 12

בן גביר 9 מנדטים סמוטריץ לא עובר

חדשות 13

בן גביר 9 סמוטריץ 7

עכשיו 14

סמוטריץ ובן גביר מקבלים 5 כל אחד.

ההפרשים בין הסקרים במיוחד 7 מול 0 לא הגיוניים ולכן צריכים להיות זהירים, כך לדברי פילבר. לפני מספר שנים הסביר שותפו של פילבר למכון הסקרים, צוריאל שרון, כי יש מפלגות שמעודדות את פעיליהם להשתתף בסקרים ובכך הם מטים אותם לטובתם.

בספטמבר 2019 כתב צוריאל שרון מחברת 'דיירקט פולס' כי "מרבית הסוקרים הפועלים עם גופי התקשורת, מתבססים על פאנלים אינטרנטיים לצורך איסוף תשובות הנדגמים. כל אדם יכול להירשם לפאנלים הלל באופן חופשי. גופים קטנים ומאורגנים, ובוודאי כשמדובר במפלגות, יכולים ליזום רישום והשתתפות מוגברת של פעיליהם שישפיעו על התוצאות. פעילי עוצמה יהודית - בדיוק כפי שהתרענו לגבי פעילי 'זהות' במועד א' (תחת מתקפות ישירות של פייגלין עלינו) עושים את זה בשבועות האחרונים באופן מוגבר".

"מפלגה קטנה שיש לה 2% בסקרים - יכולה באמצעות השפעה של 12-14 משתתפים לקבל בקלות עוד 2% תמיכה בסקרים ולזהם את המדגמים. תאמינו או לא, אבל כדי להביא 2 מנדטים נוספים בסקרים צריך 24 (!) פאנליסטים. כדי להביא אותם בקלפי - צריך להביא 70,000 מצביעים אמיתיים".

עוד כתב "זה בדיוק מה שעשו פעילי זהות במועד א': המפלגה עודדה מאות פעילים שלה להשתתף בפאנלים, ומשקלם במדגמים הכפיל את עצמו מהתמיכה הממשית בשטח. שבוע לפני הבחירות, בסקרים של כלל המכונים, זהות עמדה על 5-6 מנדטים. בקלפי? זהות סיימה בקושי עם 3".

צוריאל הדגיש ב-2019 "אנחנו חוזרים ומדגישים: בסקרים שלנו, גם השבוע, עוצמה יהודית לא חוצה את 2.5% התמיכה. בעוד פחות משבוע נדע אם עוצמה יהודית הצליחה להביא עוד 70,000 תומכים אמיתיים לקלפי או לחילופין זרקה 2.5 מנדטים לפח. אנחנו עומדים גם הערב מאחורי האופציה השנייה" וזה מה שאכן קרה.

בינואר 2020 כתב מומו פילבר "רגע לפני שמתחילים להסניף את הסקרים - אזהרת מסע! יש יותר ממפלגה קטנה אחת, שמנסה לדחוף את המספרים בפאנלים של הסוקרים. כדאי להיות זהירים. תזכורת מ"הפתעות הבחירות" בשני הסבבים הקודמים".

בפברואר 2021 כתב פילבר "בדיוק לפני שנה אזהרתי מטרולים שמזהמים את הפנלים של מכוני הסקרים ודוחפים את המספרים. (המפלגות הקטנות שבקצוות מתמחות בניפוח המספרים). שווה להזכר ש-10 ימים לפני סבב א' הטרולים של 'העבודה' גרמו לקמיל פוקס לתת 14 מנדטים ל'עבודה', זה נגמר ב 6, כך גם עם בן גביר".

 

 

שלמה פילבר מכון הסקרים דיירקט פולס עוצמה יהודית זהות מפלגת העבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד