כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
המו"מ תקוע

ליברמן לא מוותר "אם המורים יכריזו על שביתה נבקש צווי מניעה"

שבוע לפתיחת שנת הלימודים, המורים והאוצר מעידים על תקיעות במשא ומתן, בפגישה שתתקיים היום במשרד האוצר תשתתף מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד | ליברמן הבוקר: "נבקש צו מניעה לשביתה, היינו צריכים להוציא את אפשרות השביתה מהלקסיקון"

ליברמן לא מוותר "אם המורים יכריזו על שביתה נבקש צווי מניעה"
מוכן לתגמל רק את החדשים - שר האוצר אביגדור ליברמן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גם היום (חמישי) נפגשים נציגי משרד האוצר עם מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד וצוות הסתדרות המורים, בניסיונות אחרונים למנוע שביתה של המורים בפתיחת שנת הלימודים בשבוע הבא ולהגיע להסכמות.

הפערים בין הצדדים עדיין גדולים וטרם הוחלט על מסגרת התקציב או מהם העקרונות שיכתיבו את אופן חלוקתו בין מורים חדשים לוותיקים יותר. לב המחלוקת בין הצדדים הוא בגובה התוספת למורים הצעירים והוותיקים, וכן שינויים מבניים שמשרד האוצר מעוניין להחיל על מערכת החינוך במסגרת הסכם השכר. באוצר מתעקשים על מסגרת תקציבית של ארבעה מיליארד שקלים, כשהרוב יוקצה למורים צעירים.

שר האוצר אביגדור ליברמן אמר היום בריאיון באולפן ynet כי אם המורים יחליטו לשבות ב-1 בספטמבר - משרדו יבקש צווי מניעה לכך. "עצם העובדה שמערכת החינוך וארגוני ההורים לוקחים את ההורים והילדים כבני ערובה, זה פשוט לא נכון. אחרי שנתיים של קורונה היינו צריכים להוציא את אפשרות השביתה מהלקסיקון. זה גם מסר חינוכי מאוד לא נכון". ליברמן נשאל אם משרדו יכול בכלל לבקש צווי מניעה ואם במקרה כזה הסמכות לא נמצאת רק בידי משרד החינוך, והשיב: "זה נכון שמשרד החינוך צריך לבקש קודם, אבל גם למשרד האוצר יש 'סיי' בעניין".

ליברמן נשאל האם הוא מאוכזב משרת החינוך שלא מגבה אותו ומגבה אוטומטית את ארגוני המורים. ליברמן השיב: "אני לא מאוכזב מאף אחד. אני חושב שמטבע הדברים בפוליטיקה, לאישיים פוליטיים יש גישות שונות. אני מעריך את שרת החינוך שאשא ביטון, אנחנו ביחסים אישיים מצוינים, אבל זה לא אומר שאין לנו גם חילוקי דעות. בסופו של דבר אני חושב שהדרישות שלי הגיוניות מאוד ואי אפשר לא להסכים להן - עד 10% בחוזים אישיים, תהליכים יותר פשוטים לפיטורים, להעלות משרה מינימלית ל-70% ובסוף להגיע ל-100%, וגם לתת אפשרות למנהל לעבוד ב-120%-140% משרה".

בימים האחרונים דיווחו הצדדים על תקיעות בדיונים. בתוך הממשלה החל עימות פוליטי, כשראש הממשלה יאיר לפיד ביקר את ליברמן ואמר שהוא "אינו אוהב את האופן בו מדברים על מורים ותיקים במשא ומתן". ליברמן מצידו יצא נגד מעורבות ראש הממשלה במשא ומתן, ואמר שאינו זקוק ל'משגיחי כשרות'.

הסתדרות המורים אביגדור ליברמן פתיחת שנת הלימודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד