כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בצל האבל הכבד

לאחר החופשה: לייבל'ה מסכם את בין הזמנים

והשבוע בלייבל'ה: המבזקן של ש"ס שמתהדר במספרי רבע מיליון אצל הפרשן המבוגר; הח"כ מש"ס שהבריז מסימפוזיון בגלל האבל הכבד - והח"כ מהמפלגה שבא למלא את מקומו; היחסים של ח"כ משה גפני ובטאון דגל התורה 'יתד נאמן'; ומה עשו צמד היועצים האסטרטגים בבירה האירופית?

לאחר החופשה: לייבל'ה מסכם את בין הזמנים
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה קרע את בין הזמנים כמו שרק הוא יודע ובשלך כך הסתלקותו של מרן חכם שלום כהן זצ"ל, תפסה אותו בדיוק בזמן הלא מתאים; וגם שבמסע הלוויה לייבל'ה בדיוק היה באוויר בין שמים לארץ, הוא לא הפסיק לדווח מהנעשה. ויהי לפלא.

לייבל'ה ששבוע שעבר לא פרסם את המדור השבועי עקב 'בין הזמנים' שזה בבחינת וקווי ה' יחליפו כוח, החליט להתחיל את זמן אלול מוקדם מהרגיל ולפרסם את המדור השבוע, מוקדם יותר. 

השבוע נהנה לייבל'ה מהבדיחה שרצה בוואטספ ותפסה אותו במיוחד: יצחק גולדקנופף פגש בחור ישיבה ברחוב ושאל אותו למי יצביע. השיב לו הבחור שיצביע לבן גביר. שאל אותו יצחק מדוע שלא תצביע לגביר בעצמו?. מפה לשם, לייבל'ה נזכר כי פעם שאל את בן גביר האם אבא שלו באמת היה גביר? איתמר השיב "הלוואי". 

ביטאון מפלגת 'דגל התורה' - העיתון 'יתד נאמן' הקים בשבוע שעבר סערה על החלטת שרת התחבורה מירב מיכאלי לשלוח פקחים לבדוק את עניין הדרת נשים באוטובוסים. כמובן הביאו תגובת מנציגי הציבור של המפלגה חברי הכנסת אורי מקלב ויעקב אשר. מי נעדר? יו"ר דגל התורה משה גפני. האם הרקע לכך הוא הזמנת השרה לחתונת נכדתו, מה שגרר לאחר מכן את המכתב הבהרה ביתד נאמן? לא נדע.

השבוע סיפקה מיכאלי עוד כותרת נגד החרדים והיום כבר מופיעים תגובות של כל ארבעת הח"כים מגפני ועד פינדרוס כנגד הכוונה לקדם הפעלת רכבת בשבת. מה שנקרא אחדות מלאה.

בעוד ביהדות התורה נמשכים הקרבות כשיו"ר הליכוד בנימין נתניהו מנסה לתווך בין הצדדים כדי לנסות ולהבטיח רוב של 61 להקמת ממשלה, לייבל'ה תוהה האם נתניהו מנסה לגייס מתווכים מתוך המגזר? על פי התיעוד שקיבל לייבל'ה לפחות ככה זה נראה. צמד הכתבים והרווקים הנחשקים מ'בחדרי חרדים' ארי קלמן ואבי גדלוביץ נועדו עם נתניהו ואף הסכימו לסלפי, לצד הוראה של נתניהו לעקוב אחרי ארי קלמן בטגלרם. 

יממה לאחר מכן הם תפסו את נציג 'אגודת ישראל' יצחק גולדקנופף שהשבוע גילה כישורי שירה כמו שלייבל'ה אוהב. גולדקנופף החביב סיפק כמה תדרוכים והשאר היסטוריה. 

בהונגריה בבית חב"ד אצל הרב רסקין, ראה לייבל'ה אחרי תפילת ערבית של ערב גשום, את שמעון ברייטקופף, יועץ ראש העיר ירושלים משה ליאון, יחד עם היועץ האסטרטגי יצחק פלדמן, עושים אסטרטגיה מקומית ודנים בנושא אמירת תהילים בשבת בבוקר לפני התפילה. 

מאוחר יותר התברר ללייבל'ה כי השניים לא היו רק בהונגריה, לייבל'ה שהגיע לתפילה אצל מרן ה'חתם סופר' בסלובקיה ראה אותם מול נהר הדנובה החוצה את המדינה יחד הגאון רבי שמואל לודמיר גאב"ד פרשבורג לונדון וראש "מרכז החתם סופר' בסקירה נרחבת על המקום ומפעל הכנסת אורחים הגדול הפועל כל השנה.

לאחר מכן התקיים מעמד נרגש של קביעת מזוזה במסעדה החדשה החלבית שנפתחה במקום מרחק 5 דקות הליכה מהציון.

ויש גם אלו שנותרו בארץ: ברחובות קריית בעלזא בירושלים נראה השבוע ח"כ ישראל איכלר מטייל יחד עם ראש השב"כ לשעבר חבר הכנסת אבי דיכטר בכיר הליכוד, שהגיע עם משפחתו לטיול בעיר הקודש והמקדש פלטרין של מלך.

וכך ימים ספורים אחרי ההצלחה הגדולה בפריימריז של הליכוד, יצא דיכטר לסיור היכרות מעמיק עם הציבור החרדי בירושלים. בין היתר לייבל'ה חושף כי מתחת לאפם של הקיצונים הוא סייר בתוככי שכונת 'מאה שערים'. וכדי להכיר את העסק קצת לעומק, הוא זימן פגישת צהרים חשאית - במסעדה הוותיקה של קרויזר יחד עם ישראל אלטר גרובייס, בכובעו כעורך 'קולמוס' התורני של עיתון 'משפחה'. לייבל'ה קצת התפלא, איזה נושא שיחה יכול להעסיק את השניים במשך שעה שלמה? אך לטענת הנוכחים - היה מרתק.

אפרופו משפחה, לייבל'ה שהגיע השבוע להקליט פודקאסט, ראה מבין החרכים בחדר העריכה בכנפי נשרים את ישראל יוסקוביץ רגעים לפני הורדת העיתון לדפוס כשהוא מקבל הנחיות מה לכתוב ומה לא מהמרא דאתרא הגאון רבי מנחם כהן, יו"ר הוועדה הרוחנית של 'משפחה'. יוסקוביץ נראה כבקי ורגיל מקבל את הדברים. 

את ח"כ יעקב אשר ראה לייבל'ה בצהרי חמישי נכנס כשהוא דיי רעב למעדניית מוטיס בבני ברק שם קנה כמה דברים בעצמו ללא שום תיווך של עוזרים. 

זה היה הבין הזמנים שכל אנשי התקשורת נצפו על סירות בים: צמד המגישים ב'ערוץ כנסת', אבי בלום ומוישה גלסנר, שרגילים לשדר ב'שחור לבן' נצפו ב'שחור אפור' משיטים סירה על רקע 'כחול'.

גם עורך 'בקהילה' שלומי קוק נצפה בסירה בשארם במצרים. שלומי כתב פוסט ארוך ומנומק על הפחד שהתפוגג.  

גם עורך 'משפחה' אריה ארליך שמאחר בגלל הפקקים בירושלים, נצפה אף הוא עם סירה וטלית ותפילין מרים ידיו לשמים. 

לייבל'ה תפס את מקהלת 'נרננה' בשייט בעיריית הנופש נפטון אחרי שבת בר מצווה לבן הרב רפאל קרוסקל מקהילת תקווה אודסה. 

ראש העיר אלעד ישראל פרוש נצפה בנופש במירון שם הניח תפילין לפני שחרית בחצר הציון. (צילום: דודו חן)

בנאות דשא ממש, לייבל'ה תפס השבוע את רל"ש ח"כ אזולאי עו"ד גיל גולן תוך כדי לימוד הדף היומי במלון קיבוץ מרום גולן.

לייבל'ה גם הגיע לפארק המים חפץ חיים שם ראה את ראש מועצת עמנואל אליהו גפני עומד בתור כאחד האם עם קרוקס בידיו לאחר שילדיו השתכשכו במים. 

גם את הגאון רבי מאיר אבוחצירא באשדוד ראה לייבל'ה בפארק המים כשהמונים נדחקים לקבל את ברכתו. 

את הרב אמנון יצחק פגש לייבל'ה בשווייץ בנופש השנתי כשהוא צועד ברחוב לצורך הליכה ובריאות.

מה שתפס את לייבל'ה השבוע היה הסתלקותו של מרן חכם שלום כהן זצ"ל. לייבל'ה שכבר עשר שנים לא נכנס לנישה של כמה אנשים השתתפו בלוויותיהם של גדולי ישראל, שכן זה לא יוריד ולא יעלה מערכם, נדהם השבוע מהיחצ"ן של ש"ס, יעקב ביכלר, שדחף ציוצים עוד לפני תחילת מסע הלוויה בהם קבע כי 250 אלף איש השתתפו בה. 

ביכלר, שידוע כמנסח ציוצים בכיר מאוד כחלק מעבודתו במבזקי ההודעות הכתובות של 'הקול החרדי', שיגר לזקן הפרשנים יעקב ריבלין הודעה עם מספר המשתתפים שנקבע על ידיו כדי שזה "יפאר" אותו במבזקים. ריבלין, שאינו צעיר כמו הצייצנים הצעירים, חשב שזה הנוסח המלא ומיהר לצייץ את המבוכה. לייבל'ה התבייש מאוד מאוד בשביל מרן זצ"ל. 

במסע הלוויה עצמה ראה לייבל'ה תמונה יפה, של הגאון הרב משה יוסף ורעייתו הרבנית יהודית שתחי', שהיו נאמני הבית ברחוב הקבלן צועדים בדרכם חזור ממסע הלוויה. 

כמה שעות לאחר פטירת מרן נשיא מועצת חכמי התורה מרן חכם שלום כהן זצוק"ל, נערך סימפוזיון לישיבת 'אור ישראל' בהשתתפותם של אבי בלו, ח"כ אורי מקלב ויצחק גולדקונפף. מי שהיה אמור להיות הח"כ השלישי בפאנל הוא ח"כ מיכאל מלכיאלי שביטל מחמת האבל על פטירת נשיא המועצת והדבר התקבל בהבנה בישיבה. אבל מי שמילא את מקומו היה ח"כ יואב בן צור שכבר הספיק להתאבל והגיע להופיע בפני הבחורים. 

אפרופו סימפוזיונים, בסימפוזיון של ישיבת 'אהל יוסף' ראה לייבל'ה את המנחה שימען ליברטי שעבד קשה השבוע בהנחיית פאנל סוער בו נטלו חלק ח"כ משה ארבל, ח"כ שמחה רוטמן, ראש מועצת קרית יערים יצחק רביץ והמשפטן מאיר איזקזסון. 

בין סימפוזיון לסימפוזיון ראה לייבל'ה את המנחה הפופולארי אבא טורצקי תופס סעודה דשנה במסעדה של קרויזר לקול שמחת הבחורים מסביב שעדיין לא חזרו לזמן. 

בין היתר יצא לייבל'ה לסיבוב בבני ברק שם ראה את הסופר הרב יעקב ב. פרידמן רץ ובסוף תופס מונית לשמחות הרבה יחד עם ההמבורג והפראק הניצחי. 

ברחובות בני ברק ראה לייבל'ה את הרב צבי יפונה המפורסם מהספרים כשהוא צועד לעבר החנות ברחוב הרב קוטלר למכור ספרי לימוד לבאים. יפונה לא מוותר על שקיות של 'גל פז' המיתולוגיות. 

השבוע נצפה מחוץ לביתו של מרן חכם שלום זצ"ל, ראש המטה של דרעי, ישראל אוזן סוגר קצוות עם יועצו החרדי של נתניהו, זאב פליישמן, כשדקות לאחר מכן נכנס ראש הממשלה לשעבר לנחם את האבלים.

במהלך ניחום אבלים בבית נשיא מועצת חכמי התורה מרן חכם שלום כהן, נראה המשב"ק ואחיינו הרב דודי בן שמעון, יד ימינו של נשיא המועצת, מודה למנכ"ל המרכז הרפואי הדסה הפרופ' יורם וייס על עזרתו הגדולה בכל ענייני נשיא המועצת זצוק"ל בשנים אחרונות.

בסיעת ש"ס חגגו בשבוע שעבר ביום אחד ימי הולדת לאנשי קהילת עדת תימן במפלגה, הלא הם, יוני משריקי יד ימינו של יו"ר התנועה אריה דרעי, ולעקיבא חופי רל"ש ח"כ מיכאל מלכיאלי.

ורגע אחרי שהניח את המפתחות בערוץ 14, נצפה העיתונאי קובי בורנשטיין במשרדי עיתון 'מרכז העניינים' בפגישה בארבע עיניים עם העורך שניאור ובר, שחולל השבוע סערה גדולה עם מאמר האחדות של נתניהו שפורסם בעיתון. יודעי דבר טוענים בלהט שהשניים מבשלים משהו מעניין.

ומי שנצפה השבוע בדרך לסבב הופעות בניו יורק הוא המלחין ובעל המנגן בנצי שטיין. חדי עין ישימו לב לקוגל של 'שמילו' שמונח על שולחן מלכים.

ה'הויז בחור' של האדמו"ר מבעלזא, הבחור החשוב בנימין (יומי) קוט מבורו פארק שהתארס בשעה טובה חזר לארץ להמשך העבודה. לייבל'ה ראה אותו בשדה מסדר את המזוודות לקראת היציאה לקריה.

גדולי הזמר החסידי יעקב שוואקי ושלומי דסקל נפגשו השבוע באירוע והעבירו ביניהם זיכרונות משותפים מימים עברו, היכן הכירו, הופיעו ושיתפו פעולה.

גם זה קרה בארצות הברית: אחרי תשעה באב ואחרי שבע שנים של נתק ודם רע ביניהם ראינו את זאבי פריד ויצחק פוקס בשיחת פיוס בטומס ריווער. מי ייתן וכולם ילמדו מהשניים. 

בקרית יואל מונרו ראה לייבל'ה חסיד בעלזא הנגיד והצלם שלומי קרויס (ארי ק) בנתינת צדקה לבעל מנגן אליעזר וויינשטאק שלקח את התרומה בשמחה. 

אי שם בהרי הקאנטרי מצא לייבל'ה את הזמר הצעיר שלוימי ורצברגר בלימוד עמוק עם הנגיד ר' בערל וייס מלוס אנגל'ס.

את מוישה גרינבוים מוותיקי העסקנים באשדוד ומנהל המגזר החרדי בקופ"ח מכבי אזור הדרום ראה לייבל'ה השבוע במערת המכפלה בחברון שם הוא מתפלל כאחד האדם ממש. 

לייבל'ה הופתע השבוע לגלות את איש הדיגיטל של צ'רידי ולוחם דובדבן במילואים ברק שטח, נעמד לתפילת מנחה במשרדי החברה עם החזן והיתום הטרי מוטי קריכלי. שטח, 'חילוני למהדרין' ניצל את העובדה שכולם נעמדו למנחה והחליט שהוא גם מתפלל עד מהרה דאגו לו החבדניקים לכיפה והוא נעמד לתפילה מהפלאפון.

ולפינת המזל טובים השבועית עם השלמות מהשבוע שעבר, העיקר שירבו שמחות:

ברכת מזל טוב לראש העיר בני ברק אברהם רובינשטיין מזכיר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' לרגל שמחת נישואי בנו השבוע. בחתונה ראה לייבל'ה את כל גדולי ישראל כשהם מגיעים לשמחה להשתתף מכל החוגים והעדות. 

בין היתר בלט באירוע הפרשן ישראל כהן, המקורב אף הוא לכלל החוגים. הוא נצפה מגיע ומאחל מזל טוב לראש העיר ולא שוכח אף לקרוא לרבנית יהודית שכזכור הכינה את הארבעס בשלום זכר לרגל לידת בנו הבכור. 

ברכת מזל טוב לישראל סילברסטין יו"ר 'דגל התורה' בבית שמש לרגל שמחת נישואי בנו. 

ברכת מזל טוב לפיני גרוס חבר מועצת העיר אלעד, לרגל שמחת אירוסי הבן בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב לחיים שוורץ מנאמני בית ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין לרגל שמחת הברית לבנו בשעה טובה ומוצלחת, שנערכה בבית מורו ורבו. 

ברכת מזל טוב לעסקן חיים רבינוביץ מחסידות באיאן ואיש מירון בפני עצמו לרגל שמחת בר המצווה לבנו הגדול שנערכה בביתר. בשמחה ראה לייבל'ה את החכי"ם ישראל אייכלר ומיכאל מלכיאלי לצד אישי ציבור רבים ואנשי תקשורת שעלו לביתר לאחל מזל טוב.  

ברכת מזל טוב לאהרן קליגר מנהל המערכת של עיתון 'משפחה' ומחשובי סופרי חסידות ברסלב, לרגל שמחת בר המצווה לבנו נתן מנחם מנדל שקרוי גם על שם רבי נתן וגם על שם הרבי מחב"ד. הברכה אחת גם לרעייתו אדל שתחי' מגדולי הנשים שמשפיעות באמת במגזר. 

לשמחה הגיע גם הרב שלום ששימח את הציבור ונודע כתלמיד חכם עצום ששופע שמחות תמיד. 

ברכת מזל טוב לעורך החדשות בבטאון הליטאי 'יתד נאמן' אריה זיסמן בעל הטור הנחשק 'מקור נאמן' ביתד השבוע, לרגל שמחת החלאק'ה לנכדו הגדול אורי בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב למכל'ה גוטויין מנהל ורכז המחלקה המשפטית של זק"א לרגל שמחת הולדת הנכד בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב למנכ"ל ארגון 'איחוד הצלה' אלי פולק לרגל שמחת החתונה לבנו עזריאל.

ברכת מזל טוב לעסקן אברהם אפרים זינגר, השליח לחו"ל של הוועד למען עסקני אנ"ש חסידי בעלזא, לרגל שמחת בר המצווה לבנו, לשמחה הגיע להשתתף הרה"צ מבעלזא.

ברכת מזל טוב למנדי סגל, מנהל מחלקות המקוואות בבני ברק מכשרות הרב לנדא, לרגל השמחה במעונו באירוסי בן זקוניו הבחור החשוב יוסף מחשובי תלמודי ישיבת ביוד"א ויז'ניץ.

ברכת מזל טוב חמה ולבבית למשה שטיינבאך האיש ו'קול בחצרות', שבקי בכל חצר וחצר וגם נמנה על חשובי חסידי סאסוב, לרגל שמחת הולדת בתו השבוע בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לשימי זילברשלג קמב"ץ 'השומרים' בבני ברק לרגל שמחת נישואיו בשבוע שעבר. 

ברכת מזל טוב לזמר שלוימי קצנלבוגן לרגל שמחת בר המצווה לבנו.

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד