כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
דחיית קיצור התורנויות

משבר במערכת הבריאות: המתמחים התפטרו מ-22 מחלקות

כ-200 מתמחים מ-22 מחלקות שונות מבתי חולים בכל רחבי הארץ, הגישו היום (חמישי) מכתבי התפטרות במחאה על הסירוב לקצר את התורנויות | יו"ר ארגון 'מרשם' "אנשים עוזבים כי רע להם והמחיר הוא כבד מנשוא, המצב בלתי נסבל. יש אפשרויות אחרות שפויות יותר"

משבר במערכת הבריאות: המתמחים התפטרו מ-22 מחלקות
מתמחה בחתימה על מכתב התפטרות צילום: ארגון "מרשם"

ארגון מרשם, שבו חברים כאלף רופאים מתמחים, הודיע היום (חמישי) על הגשת 200 מכתבי התפטרות של רופאים מתמחים בבתי החולים ברחבי הארץ, במחאה על עיכוב ביישום קיצור תורנויות המתמחים. במסיבת עיתונאים בתל אביב הודיעה יו"ר הארגון, ד"ר ריי ביטון, שעוד 400 מתמחים נוספים צפויים להגיש מכתבי התפטרות בשבועות הקרובים.

לדברי ד"ר ביטון סך הכל ישנם כ-600 מתמחים וסטז'רים שחתמו על מכתבי התפטרות, אבל בשלב הראשון הם יבצעו תהליך התפטרות מדורג ורק כ-200 מתמחים התפטרו היום. ביטון הפנתה אצבע מאשימה למשרד הבריאות: "אתם במו ידיכם מביאים למשבר החמור ביותר של מערכת הבריאות. אנחנו מאוד מקווים שממשלת ישראל תתעורר לפני שנוציא לפועל התפטרויות נוספות. תעבירו עכשיו את הכסף לבתי החולים כדי להוסיף תקנים לרופאים המתמחים ולקצר את התורנויות באורך 26 שעות. עשו את זה עכשיו ולא אחרי הבחירות".

נציגי המתמחים הודיעו כי לא ימשיכו לעבוד ללא קיצור התורניות. ד"ר ביטון: "יש בתי חולים שסירבו לקבל את מכתבי ההתפטרות אבל האיומים עלינו לא מפחידים אותנו יותר. אין לנו מה להפסיד - יצאנו למאבק הזה כדי לנצח בו ויש רק ברירה אחת: לקצר את תורנויות המתמחים".

עם הודעת מרשם נמסר ממשרד הבריאות: "משרד הבריאות תומך במאבק הצודק של המתמחים אך קורא להם שלא להשתמש בכלי ההתפטרות". נוסח דומה הופיע שלשום בפוסט שפרסם ראש הממשלה יאיר לפיד.

משרד הבריאות מסר בתגובה: "אנחנו מובילים את השינוי המורכב לקיצור תורנויות המתמחים. שינוי זה בתנאי העסקתם נדרש. בהתאם בוצעה עבודת מטה מעמיקה שבסיומה נכתב דו״ח ועדת מנדלוביץ' המשרטט מתווה מקצועי, אחראי וישים לקיצור משך התורנויות. אולם לצערנו, התנערות משרד האוצר מהתחייבותו להעביר תקציב ייעודי למהלך הזה, עליו סוכם בין שרי האוצר, הכלכלה והבריאות - בצד התנגדות ומאבק של הר"י למתווה קיצור התורנויות - מנעו עד עתה את יישומו.

"באחרונה חתמה שרת הכלכלה על ההיתר המתוקן בעניין קיצור התורנויות, אשר מאמץ ובאופן מלא את המלצות דו"ח מנדלוביץ'. אולם, בשל תקופת הבחירות ולאור הנחיה מצד היועצת המשפטית לממשלה, דחתה שרת הכלכלה את מועד כניסתו לתוקף של קיצור משך התורנויות עד לספטמבר 2023. לפיכך, משרד הבריאות נערך ליישום המתווה במועד האמור. עם זאת יודגש כי יציאה ממשית לדרך תחייב הקצאה מיידית של תקנים ומשאבים על ידי האוצר וכן הסדרת תנאי השכר בהבנות עם הר"י".

במשרד הבריאות הדגישו: "מאבק המתמחים מוצדק, קיצור משך התורנויות הוא מהלך הכרחי לבריאות הציבור. הרופאות והרופאים המתמחים מהווים מרכיב חיוני במערכת הבריאות - ולפיכך משרד הבריאות קורא להם שלא לנקוט עתה בצעדים שיפגעו בתפקוד התקין של בתי החולים".

מתמחים משרד הבריאות מכתב התפטרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד