י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
אחרי החשש

בישראל מנמיכים את הלחץ: "ארה"ב מקשיחה עמדות"

לאחר שחלה דאגה קשה בעקבות מה שהסתמן כוויתורים נוספים של ארצות הברית בהסכם הגרעין, בישראל כבר פחות מודאגים בעקבות עדכון מצב האמריקנים לגבי טויוטת ההסכם. יחד עם זאת, עדיין קיים חשש שהמצב ישתנה

לפיד וביידן
לפיד וביידן צילום: Sraya Diamant /Flash90

גורם מדיני אומר שבישראל הורידו את רמת מפלס הדאגה מהאפשרות שארה"ב תציג ויתורים נוספים לאיראן במסגרת הסכם הגרעין. כך דווח ב'וואלה'.

מה שהוביל להורדה בדאגה מעט הוא ביקורו של היועץ לביטחון לאומי, איל חולתא בוושינגטון השבוע הפחית מעט את הדאגה בירושלים מכך שממשל ביידן יבצע שורה של ויתורים משמעותיים נוספים כדי להשיג הסכם גרעין עם איראן.

בסוגיה המרכזית שהטרידה את ישראל ערב ביקור חולתא - החשש כי ארה"ב תפעיל לחץ פוליטי על הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית כדי שתסגור את החקירות נגד איראן ותסיר מכשול בדרך להסכם גרעין חדש - קיבלה ישראל תשובות שלפחות בשלב זה מניחות את הדעת.

גורם מדיני אמר כי בכירי הבית הלבן הבהירו לישראל כי לא יוותרו בנושא החקירות של סבא"א ולא יפעילו לחץ פוליטי על יו"ר הסוכנות רפאל גרוסי. את מה שאמריקנים אמרו לחולתא בנושא בחדר הסגור הם גם אמרו מיד לאחר מכן בפומבי.

בכירים בבית הלבן הבהירו לחולתא כי גם בחשש מפני סנקציות כלכליות אמריקניות על חברות איראניות שקשורות למשמרות המהפכה, הם לא יאפשרו זאת ולא יקלו את הדרישות שלהם לגבי תהליכי בדיקת הנאותות לעסקאות עם חברות איראניות.

הגורם המדיני אמר כי לאחר שיחותיו של חולתא ישראל השתכנעה שבשלב הזה אין לאמריקנים כוונה לוויתורים נוספים. עם זאת, הבהיר הגורם המדיני, המצב הזה עלול להשתנות בהמשך ובישראל מתכוונים להמשיך ולוודא שאין נסיגה בעמדה האמריקנית הנוכחית.

הסכם גרעין איראן ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד