כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"מחויב למנוע נשק גרעיני"

ראש המוסד מעלה מדרגה ותוקף את ההסכם

"ההסכם הוא הסכם גרוע שנותן לאיראן רישיון ליצור פצצה. המוסד מחויב למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני, וכך יהיה" כך אומר ראש המוסד בשיחה עם ראש הממשלה שתוכנה תודרכה לעיתונאים המדיניים | לדבריו, "ההסכם לא מחייב את ישראל"

ראש המוסד מעלה מדרגה ותוקף את ההסכם
ראש המוסד, דדי ברנע צילום: רועי אברהם, לע"מ

ראש המוסד דדי ברנע קיים תדרוך מודיעיני עם ראש הממשלה יאיר לפיד, והחליט לעלות מדרגה במתקפה נגד ההסכם המתגבש עם איראן.

לפי גורם ישראלי ששוחח עם כתבים מדיניים, ברנע אמר באותן שיחות: "יש פה סטנדרט כפול. מצד אחד יושבים בווינה ומתקרבים להסכם - ומהצד השני איראן פועלת ושולחת זרועות טרור נגד האמריקנים ומרמה את העולם".

לדבריו, "ההסכם הוא הסכם גרוע שנותן לאיראן רישיון ליצור פצצה. המוסד מחויב למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני, וכך יהיה. ההסכם לא חל על ישראל וכך גם חופש הפעולה להמשיך ולפעול". באשר לסוגיית התיקים הפתוחים של הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית, ראש המוסד סבור כי הם מהווים "הוכחה שאיראן שיקרה גם תחת ההסכם". הוא טען כי "אין שום ספק שחתימה על ההסכם לא תשנה את התיקים".

לפיד וברנע אתמול.

גורם בוושינגטון ניסה אתמול להרגיע את ישראל והבהיר כי תשובת הממשל האמריקני להסכם אינה עונה על ציפיות האיראנים. אותו גורם אמר לאתר 'פוליטיקו' כי כעת יש לראות אם האיראנים מבינים שזה ההסכם הטוב ביותר שאליו אפשר להגיע, או לנסות ולהשיג יותר. דובר המועצה לביטחון לאומי, ג'ון קירבי, אמר כי נותרו פערים בין הצדדים. "אנחנו עדיין לא שם".

ביום רביעי הודיעו האיראנים כי קיבלו את התשובה האמריקנית להסכם הגרעין. "נבחן אותה", נמסר ממשרד החוץ האיראני. גורמים אמריקניים אמרו לכאן חדשות כי גם אחרי המענה העקרוני יידרשו דיונים נוספים כדי לסגור את הפרטים הסופיים של ההסכם, שיישומו אמור להימשך כ-120 יום.

הסכם הגרעין האיראני דוד ברנע ראש המוסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד