כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
השר המסורתי תומך

רכבת קלה בשבת? מרב מיכאלי מסבירה מדוע דווקא עכשיו

בעודה יושבת בממשלת מעבר שאיבדה את הרוב בכנסת, שרת התחבורה מיכאלי הודיעה השבוע כי הנחתה את חברת נת"ע לקדם את הפעלת הרכבת הקלה בגוש דן בשבת | אמש הסבירה את כוונותיה הנלזות  והודתה כי ממשלת המעבר היא הזדמנות שאולי לא תחזור לבצע את זממה

רכבת קלה בשבת? מרב מיכאלי מסבירה מדוע דווקא עכשיו
הרכבת הקלה בתל אביב צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

אחרי שספגה ביקורת רבה ותגובות קשות על כוונתה הנלוזה לכונן תחבורה ציבורית בשבת בערי גוש דן באמצעות הפעלת הרכבת הקלה החדשה, שרת התחבורה מרב מיכאלי מסבירה ומודה כי היא מבקשת לנצל את הממשלה הנוכחית שאולי תסיים את ימיה בעוד כחודשיים וזאת למרות שהיא ממשלת מעבר שאינה יכולה לעשות ככל העולה על רוחה.

"‏השאלה למה אני מקדמת את הפעלת הרכבת הקלה בשבת דווקא עכשיו היא במקומה ואשמח לענות עליה", כתבה מיכאלי והוסיפה, "עם כניסתי למשרד, הנחתי את דרגי המקצוע להיערך להפעלת התחב"צ בשבת".

מיכאלי מקדמת: רכבת קלה בגוש דן בשבת

לטענתה, "לצערי, בנט חסם זאת בווטו. כעת יש חלון הזדמנויות. אני בטוחה שלפיד יסיר את הווטו ויצטרף למהלך ההיסטורי והכל כך צודק הזה".

בראיון אמש ל'חדשות 13' הודתה בקולה לעיני המצלמות שאם תצליח להוביל תחבורה ציבורית בשבת רח"ל, אף ממשלה עתידית לא תוכל להשיב את הגלגל לאחור ועל כך היא בונה. לדבריה, זוהי הזדמנות שבממשלה זו ללפיד היכולת לאשר זאת מבלי להתחשב בווטו של נפתלי בנט ואיילת שקד.

תחנת הרכבת אלנבי. צילום: יוסי זליגר, פלאש 90.

אם חשבתם שגם שר המשפטים גדעון סער יטיל וטו ולא ייתן לכך לקרות בהיותו כפי הידוע אדם מסורתי בשנים אחרונות ושומר שבת, אז טעיתם. בראיון אתמול לגלי צה"ל הוא נשאל האם הרכבת הקלה בגוש דן תפעל בשבת? וסער השיב: "אנחנו בהחלט תומכים בעיקרון, אך נכון שהנושא של הפעלת התחבורה הציבורית ייקבע על ידי הרשויות המקומיות".

כך או כך, מיכאלי ככל הנראה מחפשת דרך להתרומם מעט בסקרים שבחלקם היא מתקרבת לאחוז החסימה ומנסה לקרוץ למצביעי השמאל באמצעות מהלך דרמטי והיסטורי שכזה, שאם ייצא לפועל חלילה וחס, היהדות החרדית והדתית תצא למלחמת חורמה כנגדה למען קדושת השבת ונגד רמיסתה בראש כל חוצות.

ביום רביעי פרסמה מיכאלי כי הנחתה את יו"ר חברת נת"ע, עו"ד מיה ליקוורניק לבצע ניתוח השלכות תפעוליות ותקציביות על מנת לאפשר את הפעלת הקו האדום של הרכבת הקלה בשבתות באופן קבוע.

לדברי השרה מיכאלי, אי-ההפעלה בסופי השבוע תפגע פגיעה משמעותית בציבור שאינו מחזיק ברכב פרטי. יתרה מזו, התשומות העצומות בסך עשרות מיליארדים, המושקעות על ידי המשרד דרך נת"ע בתשתית התחבורתית העתידה להוות את עמוד השדרה של התחבורה בגוש-דן בשני העשורים הקרובים, מצדיקות מיצוי מלא שלה 7 ימים בשבוע לטובת הציבור.

העבודות על המסילות. צילום: יוסי זליגר, פלאש 90.

בנוסף אומרת שרת התחבורה כי ההפעלה של הרכבת הקלה בשבת צפויה גם תועלת משקית רחבה יותר, הצפויה להביא להפחתת יוקר-המחיה של הציבור הנע בגוש-דן, לחיזוק תפקוד המשק, להפחתת הזיהום והשימוש ברכב הפרטי, ומעבר לכלי תחבורה חשמלי ונקי יותר.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים ח"כ מרב מיכאלי אמרה מצידה: "לאזרחיות ואזרחי ישראל מגיע שיסתיים המצור בסוף השבוע. תמיד האמנתי שאסור להגביל את חופש התנועה של אזרחיות ואזרחי ישראל, לא ביום, לא בשעה ולא בשום כלי תחבורה, רכב פרטי או אוטובוס ציבורי. כיום יותר ויותר מהציבור הישראלי זקוק לתחבורה הציבורית במהלך סוף השבוע, רוצה אותה וגם רבות ורבים מאלה שלא ישתמשו בה, תומכים בה. מחובתנו לגרום לזה לקרות. לצמצם את הפער בין אלו המחזיקים ברכב הפרטי לאלו שאינן.ם, לסייע בהורדת כלי רכב מהכביש ולעשות את השינוי שמדינת ישראל של שנת 2022 כל כך זקוקה לו. אני קוראת לרה"מ לא לבזבז את חלון ההזדמנויות ההיסטורי שנפתח לנו ולהצטרף אלי במהלך לשינוי פני התחבורה הציבורית בישראל".

הרכבת הקלה בגוש דן תחבורה ציבורית בשבת מרב מיכאלי בחירות לכנסת ה-25 ממשלת מעבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד