כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"לשמור על תפקוד סביר"

למרות הפיצוץ במו"מ: מורים ב'חינוך מיוחד' יפגשו עם ההורים

בהסתדרות המורים החליטו להחריג את החינוך המיוחד מההחלטה כדי "לנסות לשמור על תפקוד סביר". ביתר בתי הספר והגנים לא יתקיימו מפגשי היערכות והכנה לשנה החדשה | ההחלטה מחריגה מוסדות חנ"מ בלבד, כיתות חנ"מ בתוך בתי הספר יכללו בשביתה

למרות הפיצוץ במו"מ: מורים ב'חינוך מיוחד' יפגשו עם ההורים
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: pexels

הסתדרות המורים הודיעה הבוקר (שישי) כי תחריג את מוסדות החינוך המיוחד ותאפשר לצוותים לקיים יום היערכות במקרה של עיצומים לאור בקשת שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון. עם זאת, יצוין כי כיתות החינוך המיוחד בבתי הספר שאינם בתי ספר לחינוך מיוחד לא יהיו חלק מההחרגה ולא יזכו לימי היערכות.

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, כתבה לצוותים: "אנו מודעים לקושי ולתחושת התסכול שלכם ומבטיחים שנעשה ככל יכולתנו לשיפור תנאי העבודה בחינוך המיוחד בהסכם השכר", והוסיפה ש"אנו מבינים את הקשיים בחינוך המיוחד ומנסים לשמור על תפקוד סביר למען התלמידים".

בהסתדרות המורים שינו את החלטתם משני השבוע שלא לקיים ימי היערכות בכלל מוסדות החינוך, כולל החינוך המיוחד. יתר העיצומים לקראת פתיחת השנה עומדים בתוקפם, והמורים והגננות לא יקיימו פעילויות הכנה לפתיחת השנה. גם מורי התיכונים נוקטים עיצומים ולא יקיימו ימי היערכות או מפגשים לקראת פתיחת שנת הלימודים.

ב'ידיעות אחרונות' תקפו הבוקר את ההנחיה שלא לקיים ימי היערכות גם בחינוך המיוחד, עו"ד מיכאל זץ, מנהל אגף קידום זכויות בעמותת אלו"ט אמר לעיתון, אמר כי ימי היערכות עבור ילדים על הרצף האוטיסטי הם קריטיים להצלחת השתלבותם במסגרת הכיתתית משום שהם "חייבים ודאות, הכנה מוקדמת, והיכרות מקדימה עם סדר היום, עם הצוות החינוכי ועם המקום שבו ילמדו. ללא ימי היערכות, במקום יום חגיגי היום הראשון ללימודים עלול בקלות להפוך ליום טראומטי".

סגנית יו"ר הנהגת ההורים הארצית, עו"ד אודליה שינדרוף, תקפה את הסתדרות המורים: "ביטול ימי ההיערכות בחינוך המיוחד היא חציית קו אדום. כדי לקדם מאבק שכר אין צורך לפגוע בחלשים שגם ככה מצויים בקשיים".

הסתדרות המורים פתיחת שנת הלימודים חינוך מיוחד שביתה בבתי ספר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד