כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"הפרת פטנטים"

החיסון לקורונה: מודרנה תובעת את פייזר

חברת 'מודרנה' הודיעה שהיא תובעת את חברת 'פייזר' ואת שותפתה הגרמנית 'ביוטק', על "הפרת פטנטים" בפיתוח החיסון הראשון לקורונה. פייזר מסרה כי טרם קיבלה את המסמכים המשפטיים ואינה יכולה להגיב בשלב זה

החיסון לקורונה: מודרנה תובעת את פייזר
חיסוני קורונה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

חברת התרופות האמריקנית מודרנה, טוענת שטכנולוגיית mRNA שפיתחה לפני שהמגיפה הועתקה על ידי חברת פייזר. התביעה דורשת פיצוי כספי לא מוגדר, והוגשה בארה"ב ובגרמניה. פייזר מסרה כי החברה טרם קיבלה את המסמכים המשפטיים ואינה יכולה להגיב בשלב זה.

בהצהרה מטעם חברת מודרנה נאמר, שפייזר וביוטק העתיקו שני סוגים של הקניין הרוחני שלה. אחד מהם כלל מבנה mRNA שמודרנה טוענת שהמדענים שלה החלו לפתח ב-2010 והיו הראשונים לאמת אותם בניסויים בבני אדם ב-2015.

ההפרה השנייה לכאורה ההפרה השנייה לכאורה, היתה בקידוד של חלבון ספייק באורך מלא, לדברי מודרנה המדענים שלה פיתחו תוך יצירת חיסון לנגיף הקורונה הגורם לתסמונת הנשימה, למרות שהחיסון מעולם לא יצא לשוק, הפיתוח שלו עזר למודרנה לסיים במהירות את פיתוח חיסון הקורונה שלה.

"אנחנו מגישים את התביעות האלה כדי להגן על פלטפורמת הטכנולוגיה החדשנית של mRNA שהיינו חלוצים בה, השקענו מיליארדי דולרים ביצירת ורשמנו פטנט במהלך העשור שקדם למגיפת הקורונה", אמר מנכ"ל מודרנה סטפן בנסל, בהצהרה.

תביעה חברת פייזר חברת מודרנה חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד