כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בעקבות הסקרים הפנימיים

דיווח: מגעים לאיחוד בין אבידר למפלגה הערבית

אלי אבידר מנהל מגעים עם מפלגת רע"מ על ריצה משותפת בבחירות הקרובות. ברע"מ לא מכחישים את קיום המגעים, אך מבהירים כי לא קיבלו עדיין החלטה האם לצרף מועמד יהודי לרשימה

דיווח: מגעים לאיחוד בין אבידר למפלגה הערבית
מנסור עבאס ואלי אבידר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע החשש בגוש השמאל מאיבוד מנדטים לימין בגלל מפלגות שלא תעבורנה את אחוז החסימה בבחירות, הערב (מוצאי שבת) מתפרסם כי השר לשעבר, אלי אבידר מ'ישראל ביתנו', שהכריז לפני מספר שבועות על מפלגתו החדשה 'ישראל חופשית דמוקרטית' מנהל מגעים לחבירה לרע"מ בראשות מנסור עבאס במטרה להתאחד ולרוץ יחד בבחירות.

אלי אבידר ומנסור עבאס במליאה. צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90.

לפי הפרסום של מוחמד מג'אדלה, בסקרים פנימיים שהוצגו בפני רע"מ, אבידר, שבסקרים בכלי התקשורת רחוק מאוד מאחוז החסימה, מוסיף למפלגה שני מנדטים, בעיקר מקהלים שלא הצביעו בעבר בחברה הערבית והיהודית.

ברע"מ לא הכחישו את הפרסום על המגעים עם אבידר ואמרו כי אינם פוסלים את האפשרות לרוץ עם אבידר; אך הסבירו כי טרם התקבלה ההחלטה העקרונית האם לצרף מועמד יהודי לרשימה.

איש לא שיער בדעתו שחבר כנסת ממפלגת 'ישראל ביתנו' שהובילה קמפיינים נגד המגזר הערבי ובייחוד הח"כים הערביים שבכנסת בטענה כי הם תומכי טרור שאין להם מקום בה, יחשוב בכלל לחבור למפלגה ערבית בריצה משותפת. אולם בין אבידר לעבאס ישנו קשר חברי חם ומשגשג ותעיד על כך לפחות התמונה המצורפת לעייל.

מפלגת רע"מ אלי אבידר בחירות לכנסת ה-25 מנסור עבאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד