י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אחז בדגל - והוכה קשות

ניסיון לינץ' ליד קבר שמואל הנביא; 5 נעצרו | תיעוד

פלסטינים תקפו יהודי שאחז בדגל ישראל במהלך הפגנה סמוך לקבר שמואל הנביא | המשטרה עצרה חמישה חשודים | נתניהו תקף את הממשלה: "כבוד לאומי הוא לא מותרות. היעדרו יעלה בחיי אדם"

ניסיון לינץ' ליד קבר שמואל הנביא; 5 נעצרו | תיעוד
מכים יהודי ליד קבר שמואל הנביא צילום: באדיבות המצלם

עשרות פלסטינים תועדו מכים יהודי באלימות קשה, במהלך מחאה סמוך לקבר שמואל הנביא בירושלים. האירוע החריג התרחש ביום שישי, בזמן הפגנה של כמה מתושבי הכפר הפלסטיני נבי סמואל שזעמו על סגירת שערי הכפר. מספר יהודים שהגיעו עם דגלי ישראל הותקפו באלימות קשה ולחומי מג"ב שנכחו במקום ניסו להרחיק את התוקפים.

היום הודיעה המשטרה כי עצרה במהלך סוף השבוע חמישה חשודים מבין משתתפי המחאה, בחשד למעורבותם באלימות. "בהמשך לחקירת אירוע האלימות אמש (שישי) במהלך מחאה שהתקיימה בסמוך למתחם קבר שמואל הנביא", מסרה המשטרה, "נעצרו לחקירה על ידי שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב 5 חשודים תושבי האזור בשנות ה-20 עד ה-50 לחייהם)".

 
במשטרה ציינו כי חמשת החשודים נעצרו, לאחר שעפ"י החשד היו מעורבים באופן פעיל באירוע האלימות והתקיפה שהתרחש במקום ונבלם ע"י לוחמי מג"ב. החשודים שנעצרו הועברו לחקירה בתחנת המשטרה, זאת בחשד לעבירות של השתתפות בתגרה, תקיפה וחבלה, עבירות ממניע של גזענות/עוינות כלפי הציבור ועבירות נוספות. 
 
בתחילת השבוע צפויה המשטרה להביאם בפני בית דין צבאי לדיון בעניינם וחקירת המקרה נמשכת במטרה למצות את הדין עם המעורבים במעשה. "משטרת ישראל תמשיך לפעול עם כוחות הביטחון למאבק נחוש ובלתי מתפשר באלימות ובריונות מכל סוג שהיא למען שלום הציבור ובטחונו", נמסר מהמשטרה.
 
תיעוד האלימות עורר סערה וגרר גינויים חריפים. ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ניסה לתקוף את הממשלה ואמר: "כבוד לאומי הוא לא מותרות. היעדרו יעלה בחיי אדם. נסיון הלינץ' בקבר שמואל הנביא מזעזע, עשרות ערבים תוקפים באלימות קשה צעיר יהודי אחרי שהניף דגל ישראל כשהוא שרוע על המדרכה והם בועטים וחובטים בו בכל גופו, וכל זה מול שוטרים. ממשלת ישראל - כבוד לאומי הוא לא מותרות, ולא משנה מה עמדות שותפיכם כלפי אלימות נגד יהודים - דרושה יד קשה מיד".
אלימות לינץ' קבר שמואל הנביא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד