כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
דוברת שש שפות

מרגלת רוסייה ריגלה במשך שנים אצל בכירי נאט"ו

מרגלת רוסייה התגלתה באיטליה לאחר שטענה שהיא נולדה בפרו. לא ניתן לקבוע את הישגיה כקצינת מודיעין, אך הוכח כי היא "באה במגע עם דמויות מפתח בנאט"ו ובצי האמריקני"

מרגלת רוסייה ריגלה במשך שנים אצל בכירי נאט"ו
אילוסטרציה צילום: unsplash

מרגלת רוסית שהתחזתה לאשת עסקים שנולדה לכאורה בפרו, היתה קרובה לראשי נאט"ו באיטליה במשך שנים. היא דיברה שש שפות וחדרה לחוגי נאט"ו ולצי ה-6 של ארה"ב בנאפולי, איטליה. החשיפה שלה פורסמה בתקשורת האיטלקית.

היא נשאה דרכון רוסי מ"אותה סדרה" המשמשת את השירות החשאי הצבאי הרוסי, כך לפי תחקיר באיטליה. האישה קראה לעצמה מריה אדלה קופלדט ריברה, ילידת פרו, עם אב גרמני, אך חקירות שלאחר מכן זיהו אותה כאולגה קולובובה, סוכנת רוסית ובתו של קולונל רוסי.

עקבותיה של ריברה אבדו כשבספטמבר 2018 עזבה את נאפולי למוסקבה, לאחר ששמות המרגלים הרוסים שניסו להרעיל את הסוכן לשעבר סרגיי סקריפל וסוכן הנשק הבולגרי אמיל גברב פורסמו בתקשורת המקומית. לא ניתן לקבוע את הישגיה כקצינת מודיעין, אך הוכח כי היא "באה במגע עם דמויות מפתח בנאט"ו ובצי האמריקני".

קולובובה התחזתה כמעצבת תכשיטים לבכירי נאט"ו בנאפולי עד 2018. היא סיפרה לאנשים באיטליה שהיא ילדה של אב גרמני ולאם פרואנית, שנולדה בעיר קאלאו שבפרו. לפי אתר Bellingcat שביצע תחקיר עם העיתון 'לה רפובליקה' באיטליה ו'דר שפיגל' בגרמניה, הם קבעו שהיא הייתה קצינת מודיעין מרוסיה.

קולובובה היא בתו של קצין צבא רוסי שנהג למכור תכשיטים מזויפים מתוצרת סין כדי לפתות אנשי אבטחה אירופאים ואמריקאים להדליף מידע מסווג בלי כוונה. החוקרים גילו כי המרגלת שנחשפה, ופעיל מודיעין רוסי שעסק בהרעלת הסוכן הרוסי סרגיי סקריפל שערק למערב ואדם החשוד בהרעלת יצרן נשק בולגרי, חלקו שניהם את אותה מערכת של מספרי דרכון מזויפים.

הפוסט האחרון בפייסבוק שפרסמה כמה חודשים לאחר שעזבה את איטליה קבע שהיא צריכה "לחשוף את האמת" שהיא חולה בסרטן ועברה כימותרפיה.

מלחמת אוקראינה רוסיה מרגלת איטליה נאט''ו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד