כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מתכוננים ליום שאחרי

דיווח: זה האיש שיתפוס את מקומו של האייתוללה חמינאי

האיש שיתפוס את מקומו של המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי, יהיה בנו, כך על פי דיווחים בתקשורת האיראנית. באיראן העלו את הדרגה הדתית של מוג'טאבה חמינאי, הבן של המנהיג לדרגה הגבוהה ביותר ל"אייתוללה" כדי לתת לו לגיטימציה חוקית לרשת את מקומו של אביו בן ה-83 בבוא היום

דיווח: זה האיש שיתפוס את מקומו של האייתוללה חמינאי
מוג'טאבה חמינאי צילום: Iran international

מנהיג העליון של איראן עלי חמינאי בן ה-83 עדיין מתפקד, אך מחליפו יהיה בנו, כך על פי דיווחים בתקשורת האיראנית. באיראן העלו את הדרגה הדתית של מוג'טאבה חמינאי, הבן של המנהיג לדרגה הגבוהה ביותר ל"אייתוללה" כדי לתת לו לגיטימציה חוקית לרשת את מקומו של אביו בבוא היום.

גולשים איראנים פירשו את השימוש של סוכנות ידיעות איראנית בתואר "אייתוללה", כמהלך שנועד לקדם את בנו של המנהיג העליון כאייתוללה, וזה אישור לכך שהוא מקבל מנהיגות. המנהיג העליון בהיותו גם הסמכות הדתית העליונה חייב לפחות להיות מוכר כאייתוללה. כך מדווח ערוץ הטלוויזיה Iran International.

סוכנות הידיעות האיראנית 'ראזה' השתמשה בתואר בהודעה על רישום הקורס לתיאולוגיה של מוג'טבה חמינאי בסמינר מיוחד בעיר קום, שם הוא לומד ומלמד כבר כמה שנים.

התואר 'קארג פיק' Kharej fiqh הוא הרמה הגבוהה ביותר של סמינרים שיעים לאייתוללות, והוא תואר כבוד לאנשי דת שיעים בדרגים גבוהים. בניגוד לתארים אקדמיים שאדם זוכה אוטומטית לאחר השלמת תואר, חוקרי שיעים מאושרים בדרך כלל כאייתוללות רק כאשר המורים שלהם, ועמיתיהם, פונים אליהם עם התואר.

מוג'טאבה חמינאי נראה מברך את מפקד כוח קודס לשעבר, קאסם סולימאני שחוסל ב-2020 עת ידי ארה"ב: קרדיט Iran international

מוג'טאבה חמינאי בן ה-53, הוא השני מבין ארבעת בניו של חמינאי, הוכר עד כה רק כחוג'אט אול-אסלאם, דרגה נמוכה בהרבה בהיררכיה הפקידותית השיעית.

סוכנות הידיעות 'ראזה', שהוקמה בשנת 2003 וידועה כסוכנות הידיעות של סמינרים בעיר קום, נמצאת בעיר שבה ממוקמים רוב הסמינרים השיעים האיראניים. ומוציאים לאור את החדשות בפרסית, אנגלית, ערבית ואורדו.

סוכנות הידיעות מחשיבה את עצמה ככלי תקשורת פרטי שהוקם על ידי חוקרים, אך חלק מהתקשורת האיראנית המזוהה עם רפורמיסטים כמו אתר החדשות 'ג'מארן' טענו כי 'ראזה' ממומנת ומנוהלת על ידי משמרות המהפכה וביקרו אותה על "התערבות בפוליטיקה".

מוג'טבה חמינאי האיתוללה עלי חמינאי איראן קאסם סולימאני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד