כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
לאחר סערת הסלמונלה

מפעלי שטראוס חוזרים לפעילות: אלו המוצרים ששבים למדפים

משרד הבריאות יחזיר למפעלי שטראוס את תו האיכות מה שיאפשר להם לחזור לייצר ולשווק בהדרגה את כל מוצרי עלית שהוכרז עליהם ריקול | בעקבות הביקורת אושר למפעל להחזיר לייצור וופלים ואפיפיות ללא גלוטן

מפעלי שטראוס חוזרים לפעילות: אלו המוצרים ששבים למדפים
מפעל שטראוס צילום: Moshe Shai/FLASH90

כ-4 חודשים לאחר סערת הסלמונלה משרד הבריאות החזיר את אישור הייצור הנאות למפעל שטראוס עלית כך שהמפעל יוכל לחזור לפעילות באופן מדורג. 

המשרד הודיע כי לאחר ביקורת תברואתית וטכנולוגית, שנעשתה טרם החזרת אישור יצור נאות, שנעשתה במפעל שטראוס עלית, מאושר למפעל לחזור לפעילות בצורה הדרגתית.

בעקבות הביקורת אושר למפעל להחזיר לייצור וופלים ואפיפיות ללא גלוטן. האישור ניתן לאחר שנעשו כל הפעולות עליהן הצהיר המפעל והוחזרו לעבודה הקווים שנוקו, נבדקו ושעומדים בסטנדרטים החדשים. 

כזכור, בתאריך 26.4.22 ביצע משרד הבריאות ביקורת תברואתית וטכנולוגית בעקבות ממצאים חיוביים לסלמונלה והודעת החזרה יזומה (ריקול) רחבה שדווחה לציבור בתאריך ה- 25.4.

בביקורת נמצאו ליקויים מהותיים וכתוצאה מכך החליטו גורמי המקצוע בשירות המזון שבמשרד הבריאות על התליית אישור הייצור הנאות לחברה, לתקופה של שלושה חודשים או עד לתיקון כלל הליקויים שנמצאו בביקורת. בעקבות הביקורת המפעל נכנס לתהליך טיפול יסודי ובוצעו עבודות לשיפור התשתיות, שיפור וחידוד נהלים, ניקיונות, תגבור כוח אדם ועוד. 

עיקרי ממצאי הביקורת שנערכה החודש:

שודרגו מערכות הדיגום הסביבתי, תוצר מוגמר וחומרי גלם. בהקשר זה חשוב לציין כי המפעל יבדוק מעתה כל אצווה לפני שיוצאת מהמפעל.

בוצעו שיפורים תברואיים נרחבים הכוללים איטום גגות, ניקיון נרחב, החלפת ציוד במידת הצורך, החלפת רצפות ואיחוי סדקים ועוד.

בוצעה בחינה מחדש ושינוי במבנה הארגוני, הורחבה אחריות היצרן על ידי הרחבת צוות האיכות, כולל בקרי איכות למפעל הממתקים וכן תוספת ונפח גדול יותר עבור תהליך ההמסה (מפעל השוקולד הנוזלי). בנוסף נקבעו אזורים רגישים יותר במפעל ונקבעו קודי לבוש ונהלים בהתאם.

בשל ממצאים אלה משרד הבריאות מסר כי הוא רואה לנכון לאפשר למפעל חזרה מדורגת לייצור תוך ניהול הסיכונים הסביבתיים ויישום פעולות מתקנות ובתיאום עם המשרד ואישור בכל שלב ושלב בחזרה המדורגת. מזמן לזמן ונוכח הוספת מוצרים נוספים, ייבחנו התנאים מחדש ובקרה נוספת תתקיים בהמשך על פי הצורך וההתקדמות בפעולות המתקנות.

 

 

שטראוס משרד הבריאות ריקול סלמונלה פס ייצור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד