כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
ניצלו את המעמד

זה מה שהבטיח נתניהו לסמוטריץ ובן גביר

בפגישתם ביום שישי בקיסריה דרשו סמוטריץ' ובן גביר הבטחה מנתניהו כי לא יזנח אותם אחרי הבחירות וינסה להקים ממשלה עם שותפים אחרים וקיבלו. השניים גם קיבלו הבטחה כי לא יקופחו בתפקידים זוטרים בממשלה ובקואליציה 

זה מה שהבטיח נתניהו לסמוטריץ ובן גביר
סמוטריץ', נתניהו, בן גביר צילום: יונתן זינדל/אוליביה פיטוסי/תומר נויברג, פלאש 90

ביום שישי זימן ראש הממשלה בנימין נתניהו את בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר לפגישה בקיסריה לשם ריצתם המשותפת בכדי שלא להסתכן בבזבוז קולות לגוש כשהחשש היה שאחד מהם לא יעבור את אחוז החסימה. יצוין כי לא מדובר היה בפגישה משולשת. סמוטריץ' הגיע ראשון ישב עם נתניהו הניח את הצעתו, חתם עליה והלך. בן גביר הגיע אחריו השתכנע מנתניהו לחתום על ההצעה וכך הסתיימה סאגת הפיצול.

היום (ראשון) שוחח יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' עם יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר והשניים קבעו להיפגש כבר מחר ולתכנן את העבודה המשותפת לקראת הבחירות.

הערב פורסם כי סמוטריץ' ובן גביר קיבלו מנתניהו בטחונות שלא יקים ממשלה בלעדיהם. לבן גביר הבטיח נתניהו שלא יעדיף שותפים אחרים על פניו. כאשר בתקשורת נידונה האופציה שנתניהו יגיד לגנץ בהאי לישנא 'אם בן גביר הוא סכנה, אז תיכנס אתה לממשלה במקומו ותמנע זאת'. 

סמוטריץ ובן גביר. (באדיבות המצלם)

עוד דווח כי סמוטריץ' תבע מנתניהו התחייבות לשלב את מפלגתו בקואליציה אם ירוץ עם בן-גביר, כך לפי גורם שנכח בשיחות. בהקשר זה, גם בן-גביר מעוניין למנוע מצב בו הוא נותר מאחור בחלוקת התפקידים ויוכל לקבל ראשות הוועדה לביטחון פנים או ועדת החוקה, כולל נציג הוועדה למינוי שופטים, ולא לפסול אותו לתפקיד שר.

התפקיד אליו מכוון בן גביר וכבר הצהיר עליו בראיונות הוא השר לביטחון פנים, הממונה על המשטרה ומערך הכבאות. רק הבוקר התייחס ח"כ ⁦‪אופיר אקוניס מ'הליכוד' ⁩ לאפשרות שבן גביר יכהן כשר לביטחון פנים בממשלת נתניהו והצהיר ברדיו 103FM כי "התפקיד הזה מיועד לאחד משרי הליכוד העתידיים, לא לאיתמר בן גביר".

נבו כהן, היועץ האסטרטגי של 'עוצמה יהודית', הגיב לכך ואמר: "אקוניס גר בתל אביב, נכון? הפגישה הייתה בקיסריה, לא בתל אביב".

בנימין נתניהו בצלאל סמוטריץ איתמר בן גביר בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד