כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"עבר שנה קשה"

השר לענייני איראן, נפתלי בנט לא הוזמן לדיונים הבוערים

ראש הממשלה החליפי, נפתלי בנט ומי נעדר מדיוני הצמרת המדינית-ביטחונית בנוגע לסוגיית הסכם הגרעין בין איראן למעצמות, זאת בעוד הוא מחזיק את תיק איראן בממשלה | גורם בכיר אמר ל'מעריב' כי "לבנט הייתה שנה עמוסה, הוא רוצה להקדיש זמן למשפחתו"

השר לענייני איראן, נפתלי בנט לא הוזמן לדיונים הבוערים
נפתלי בנט צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

ראש הממשלה יאיר לפיד והצמרת הביטחונית-מדינית מנהלת בשבועות האחרונים "מלחמה דיפלומטית" נגד הסכם הגרעין בין איראן והמעצמות. אולם, הערב מפרסמת העיתונאית אנה ברסקי ב'מעריב', כי נפתלי בנט, הממונה על "תיק איראן", לא זומן על ידי לפיד לדיוני העומק שהתקיימו בנושא האיראני.

בדיווח צוטט גורם בכיר המעורה בפרטים שאמר היום כי "הוא לא בארץ, הרבה יותר ממה שראוי להפריע לאדם שללא ספק הייתה לו שנה עמוסה, הוא רוצה להקדיש זמן למשפחתו. מפני שאני במצבים כאלה מעריך את החשיבה היוצרת שלו, את היכולות שלו ואת ההבנה הרחבה שלו ואת הניסיון שלו. כמו שבעלות השחר ברגע שזה התחיל מיד הוא ישב איתנו בשולחן. זה מוח שאתה רוצה לידך בסיטואציות מורכבות".

הבוקר דווח כי ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, מקיים פגישות בימים אלה עם חברות היי-טק שונות, כמו גם חברות מתחומים אחרים, ודן איתן על הצטרפות לשורותיהן לאחר הבחירות הבאות, אחריהן יפרוש מהפוליטיקה.

בתוך כך, ראש האופוזיציה בנימין נתניהו תקף הערב (ראשון) את ממשלת ישראל על הסכם הגרעין שעומד להיחתם בין ארה"ב ואיראן והאשים את גנץ ולפיד שזנחו את המאבק הציבורי בהסכם.

לדבריו, "בשנה האחרונה לפיד וגנץ זנחו לחלוטין את המאבק הציבורי נגד הסכם הגרעין עם איראן. במשך 12 שנה נאבקנו בנחישות בהסכם הזה ואף הבאנו את ארה"ב לסגת ממנו. אבל בשנה היחידה שלהם בשלטון, לפיד וגנץ נרדמו בשמירה ואיפשרו לארה"ב ואיראן להגיע להסכם גרעין שמסכן את עתידנו".

נתניהו המשיך ותקף: "הם פשוט לא עשו כלום כדי ללחוץ על הממשל האמריקני לא לחתום על ההסכם הזה. בניגוד לנו - הם לא הלכו לקונגרס, לא הלכו לאו"ם, לא ניהלו מסע הסברה תקיף בתקשורת העולמית".

"אחרי שארה"ב כבר סיכמה עם איראן את עיקרי ההסכם, רק אז לפיד וגנץ נזכרו להתעורר. מאוחר מדיי, מעט מדיי. אוזלת היד של לפיד וגנץ תיזכר בהיסטוריה כמחדל הגרעין האיראני".

גם ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט ספג מנתניהו: "אין דוגמה טובה יותר לאוזלת יד זו, מאשר העובדה שבנט 'השר לענייני איראן' שלפיד מינה, נופש כעת באיטליה, ערב חתימת ההסכם, ועוד באזור בלי קליטה. ככה לא נלחמים בסכנה קיומית. ככה לא שומרים על ישראל".

לסיום אמר ראש הממשלה לשעבר, "אני מתחייב בפניכם, אזרחי ישראל: לאחר שננצח בבחירות, נפעל בכל דרך נגד ההסכם הזה. לעולם לא אתן לאיראן להשיג נשק גרעיני".

נפתלי בנט עימות איראן ישראל הסכם הגרעין יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד