ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
מדינה בטביעה

פקיסטן: ראש הממשלה זרק סיוע מהאוויר לנפגעים בהצפות

עשרות אלפי בני אדם בפקיסטן נאלצו לברוח מבתיהם בעקבות שיטפונות קטלניים. ראש הממשלה הזהיר ש"גודל האסון גדול יותר מהצפוי". החשש מהצפות גרם לכ-180,000 בני אדם במחוז צ'רסדה לברוח מבתיהם

פקיסטן: ראש הממשלה זרק סיוע מהאוויר לנפגעים בהצפות
ראש הממשלה במסוק מעל השיטפונות צילום: צילום מסך

מעל 1,000 בני אדם נהרגו משיטפונות בפקיסטן מאז אמצע יוני על ידי גשמי מונסון עזים. ראש ממשלת פקיסטן שהבז שריף, תועד במסוק משליך סיוע לאזורים שנפגעו בהצפות, הוא צייץ בטוויטר כי "גודל האסון גדול מההערכה".

"הזמנים דורשים שנתאחד כאומה אחת לתמוך בעמנו המתמודד עם האסון הזה", כתב. שרת שינוי האקלים במדינה, שרי רהמן, כינתה את המצב "אסון הומניטרי שנגרם על רקע אקלים". החשש מהצפות גרם לכ-180,000 בני אדם במחוז צ'רסדה לברוח מבתיהם, כך על פי גורמים רשמיים. חלקם העבירו את הלילה בכבישים מהירים עם בעלי החיים שלהם.

יותר מ-30 מיליון בני אדם בפקיסטן הושפעו מגשמי המונסון ההיסטוריים וההצפות במהלך השבועות האחרונים, אמרה גב' רהמן. גם אפגניסטן השכנה סובלת משטפונות, מספר ההרוגים משיטפונות החודש באפגניסטן עלה ל-192, כך מסרו רשויות הטאליבן. אלפי בעלי חיים נהרגו ו-1.7 מיליון עצי פרי נהרסו, מה שמעורר דאגה לגבי האופן שבו משפחות יאכילו את עצמן במהלך החודשים הקרירים יותר בזמן שהמדינה מתמודדת עם משבר כלכלי.

פקיסטן שטפונות הרוגים ופצועים טביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד